امجد رئیسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به فصل گرما فعالیت کنه ها در دام ها بیشتر شده و احتمال شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو وجود دارد.
وی بیان کرد: قصابان و فردی که کشتار دام را انجام می دهد باید تمام جوانب بهداشتی را رعایت کند و با عینک و ماسک فعالیت کشتار و قطعه قطعه کردن گوشت را انجام دهد.
وی با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری ویروسی است که از طریق کنه آلوده به انسان منتقل می شود، خاطرنشان کرد: گرفتن و له کردن کنه شایع ترین راه انتقال این بیماری است.
وی افزود: برای ارتقاع سطح آگاهی کارکنان کشتارگاه صنعتی دام، قصابی ها و شرکت های بسته بندی گوشت قرمز شهرستان کنارک دوره های آموزشی و ترویجی درخصوص تب کریمه کنگو برگزار شده است.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کنارک گفت: در کلاس های آموزشی شرکت کنندگان با علائم بیماری، راههای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری تب کریمه کنگو آشنایی پیدا می کنند.
رئیسی اظهار داشت: چنانچه فرد ابتلا به تب کریمه کنگو به موقع به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند تا 70 درصد شانس بهبود آن وجود دارد.
وی افزود: تمهیدات لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در شهرستان کنارک اندیشیده شده است.
وی ادامه داد: شهروندان باید گوشت دام را قبل از تکه تکه کردن به مدت 12تا 24 ساعت در قسمت پایین یخچال (دمای چهار درجه) قرار دهند تا سرما باعث نابودی ویروس احتمالی تب کنگو شود که برای جگر این زمان 48 تا 72 ساعت است و سپس آن را قطعه قطعه و خرد کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان کنارک با 140 روستا براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 98هزار و 212 نفر جمعیت با 23 هزار و 600 خانوار در 640 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و همجوار آب های اقیانوسی دریای مَکُّران(عمان) واقع شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.