سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر 30هزار نفر از نوجوانان و جوانان از برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد سیستان و بلوچستان بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام مهدی پودینه روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار داشت: یکی از فعال ترین حوزه های نهاد اوقات فراغت، نهاد مسجد است.

وی افزود: کانون‌های فرهنگی و پایگاه‌های بسیج در هر یک از مناطق با توجه به نیاز جغرافیایی و فرهنگی و بهره گیری از نیروی انسانی آن منطقه، مستقر می‌شود.

حجت الاسلام‌ پودینه خاطرنشان کرد: تابستان امسال 847 کانون فرهنگی و هنری مساجد شیعه و سنی استان متولی اجرای برنامه ها و کلاس‌های اوقات فراغت هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کانون های فرهنگی هنری مساجد به شهرستان‌های خاش با 100 کانون، زاهدان 80 کانون، میرجاوه 90 کانون، زابل و دلگان 70 کانون، ایرانشهر و سراوان 60 کانون اختصاص دارد.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان اذعان داشت: استقرار پایگاه‌های بسیج و کانون های فرهنگی هنری در مساجد استان به دلیل استفاده از ظرفیت جوانان و جذب آنان به این کانون ها خواهد شد.

وی تصریح کرد: 14 کانون تخصصی در بخش های مختلف در زاهدان برای اولین بار به صورت پایلوت پیش بینی شده است.

وی افزود: در طرح‌های اوقات فراغت مساجد چند اصل مهم نظیر محور قرار دادن قرآن، سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، تقدم تزکیه بر تعلیم و توجه به سبک زندگی اسلامی و تبیین آن به مخاطبان در قالب احکام دینی، قرآن کریم و تفسیر مد نظر است.

سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان بیان کرد: برنامه های اوقات فراغت استان برخلاف سایر نقاط کشور با رایزنی های صورت گرفته از اول ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام پودینه اظهار داشت: سال‌گذشته افزون بر 22 هزار نوجوان و جوان سیستان و بلوچستان در 480 پایگاه اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شرکت و از برنامه‌های آنها بهره مند شدند.

وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.