بهروز آقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار بهترین موقعیت برای اتصال کشورهای منطقه به یکدیگر را دارد و می تواند سبب آبادانی ایران اسلامی شود.
وی بیان کرد: بندر شهید بهشتی چابهار پس از توسعه، نصب تجهیزات و تکمیل زیرساخت ها نقش مهمی در تجارت، حمل و نقل دریایی و صادرات میلیون ها تن محصولات پتروشیمی و انواع کالا را خواهد داشت.
وی با بیان اینکه توجه به صنعت دریا محوری سبب پیشرفت کشور خواهد شد، خاطرنشان کرد: حمل و نقل دریایی صرفه اقتصادی زیادی دارد و کشورهای دنیا به بهترین شکل از آن بهره می برند.
وی گفت: 20 هکتار زمین برای ساخت انبار به منظور صادرات محصولات پتروشیمی اختصاص پیدا کرده است تا بتوان نقش مهمی در صادرات این محصول از بندر چابهار ایفا کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان و بلوچستان بیان کرد: چابهار به دلیل اتصال به آب های اقیانوسی از نظر بانکرینگ (عملیات سوخت ‌رسانی به کشتی‌ ‌ها) در اولویت قرار دارد تا بتواند خدمات لازم دریایی به کشتی ها را انجام دهد.
آقایی ادامه داد: بندر چابهار به دلیل موقعیت استراتژیک می تواند نقش عمده ای برای کاهش هزینه های سوخت رسانی به کشتی ها را داشته باشد.
وی افزود: کشتی های اقیانوس پیما و بزرگ پاناماکس قابلیت پهلوگیری و جابجایی انواع کالا، محصولات تولیدی فولاد، پتروشیمی و معادن را در چابهار دارند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مَکُّران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.