دوست‌ محمد کلیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال با توجه به شرایط آورد آب رودخانه هیرمند و آبگیری قسمتی از دریاچه هامون، شاهد کاهش وزش گرد و خاک شدید و شمار روزهای طوفانی در شمال استان خواهیم بود.
وی افزود: از سال 92 تا 95 با اجرای طرح های مختلف توسط دست اندرکاران برای احیای تالاب بین المللی هامون روزهای با حاکمیت گرد و خاک در منطقه رو به کاهش بوده است.
وی گفت: سال 95 شمار روزهای طوفانی و گرد و خاک شدید با دید پنج کیلومتر و کمتر از آن 85 روز بوده که در مقایسه با 96 روز سال 94، 10 درصد کاهش در روزهای طوفانی در زمان وزش بادهای 120 روزه در سیستان را نشان می دهد.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد آغاز می شود و تا اواسط شهریور ماه ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.