حجت الاسلام اسماعیل تدینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چهلمین مرحله شهرستانی رقابت های قرآن کریم سیستان و بلوچستان از نهم تا 28 اردیبهشت امسال با حضور افزون بر 30 هزار نفر در 6 شهرستان زاهدان، زابل، ایرانشهر، دلگان، خاش و زهک برگزار شد.
وی ادامه داد: مرحله استانی این دوره از رقابت ها نیز 15 تیرماه با حضور 50 برگزیده دوره شهرستانی در دانشکده علوم قرآنی زاهدان برگزار می شود.
وی افزود: نفرات برتر این دوره نیز به رقابت های کشوری اعزام می شوند.
وی ترویج فرهنگ قرآن، انس با قرآن به ویژه برای جوانان و نوجوانان، افزایش سطح معلومات قرآنی مردم و فراگیر شدن روحیه رقابت به ویژه در مسائل فرهنگی و قرآنی را از جمله اهداف این رقابت ها ذکر کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.