ایوب درویشی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار با همت دولت یازدهم به شبکه ریلی کشور متصل می شود و با این اقدام شبکه ریلی شرق کشور ایجاد خواهد شد.
وی افزود: از اهداف مهم طرح راه آهن، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی و جابجایی کالا است.
وی گفت: اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای اقیانوسی و کمک به توسعه سواحل مکران از دیگر اهداف این خط ریلی است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار ادامه داد: راه آهن چابهار- زاهدان یک خطه، به طول 610 کیلومتر و عرض هفت متر است که با احتساب خطوط ایستگاهها به 730 کیلومتر خواهد رسید.
درویشی افزود: هم اینک 2 هزار و 500 نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند و بیش از 21 درصد این خط ریلی پیشرفت فیزیکی دارد.
وی از خدمات دولت برای توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان و به ویژه شهرستان چابهار قدردانی کرد و افزود: با نگاه بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید سواحل مکران به توسعه خواهد رسید.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.