بهروز آقایی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: بندر چابهار با داشتن موقعیت و فاصله نزدیک با کشورهای آسیای میانه، افغانستان و حاشیه اقیانوس هند یکی از بهترین موقعیت های استراتژیکی برای ترانزیت، تجارت و جابجایی کالا را دارد.
وی افزود: بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران در دهانه ورودی خلیج فارس و مدخل اقیانوس هند و خارج از آب های تنگه هرمز قرار دارد و از موقعیت جغرافیایی حساس و مناسبی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 300 کیلومتر مرز دریایی می تواند اقتصاد این منطقه را متحول کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار نزدیکترین فاصله زمینی به کشورهای افغانستان، پاکستان و آسیای میانه را دارد و تخفیف ها و معافیت های در نظر گرفته شده برای صادرات و ترانزیت کالا از طریق این بندر به مثابه اقتصادی ترین بندر برای انجام مبادلات بازرگانی با کمترین هزینه حمل به شمار می رود.
آقایی ادامه داد: چابهار تنها کلید توسعه شرق کشور است و پس از تکمیل زیرساختهای ریلی، بندری، هوایی و جاده های ارتباطی و طرح های در دست اجرا نقش مهمی در آبادانی سیستان وبلوچستان و رونق جنوب شرق کشور خواهد داشت.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.