به گزارش ایرنا علی اصغر کشاورز مقدم روز پنجشنبه در نشست ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان با ارائه گزارشی از روند انتخابات اظهار داشت: تا این لحظه 840 نامزد از حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان انصراف خود را اعلام کردند.
وی افزود: 77 هزار نفر از واجدان شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات در سیستان و بلوچستان رای اولی هستند.
وی گفت: 58 هزار نفر کار اجرا و نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در سیستان و بلوچستان بر عهده دارند.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: 2 هزار و 221 شعبه اخذ رای برای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری در سراسر استان در نظر گرفته شده که در مقایسه با دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است.
کشاورز افزود: تمام متولدان 29 اردیبهشت سال 1378 و قبل از آن واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات هستند.
وی گفت: در مجموع 201 نفر منتخب شوراها در 37 شهر و 10 هزار و 300 نفر منتخب در سه هزار و 280 روستای سیستان و بلوچستان به عنوان اعضای پنجمین دوره شوراها انتخاب می شوند.
وی همچنین از دستگاههای دست اندرکار به ویژه صدا و سیما و خبرگزاری جمهوری اسلامی که در شور و شعف انتخاباتی در استان نقش مهمی ایفا کردند قدردانی کرد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.