عبدالرحیم کردی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید دبیرشورایعالی مناطق آزاد از ورزشگاه 2 هزار نفری چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: چابهار از قطب های مهم ورزشی است که ورزشکاران آن استعدادهای فراوانی در زمینه رشته ورزشی فوتبال، کریکت و ورزش های آبی ساحلی دارند.
وی افزود: ورزشگاه 2 هزار نفری منطقه آزاد چابهار هم اینک با هزینه 170 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
وی ادامه داد: این ورزشگاه مدور با سقف گنبدی به قطر ۶۲ متر به صورت عرقچین کروی بر روی ۱۶ ستون بتنی با پنج هزار و 700 متر مربع زیربنا با100درصد پیشرفت فیزیکی از سال 1392 آغاز شده است.
وی هدف از ساخت این ورزشگاه را برگزاری رقابت های فوتسال، بسکتبال، هندبال، والیبال و بدمینتون درسطوح بین المللی و ملی عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: این شهرستان به دلیل موقعیت راهبردی از قطب های ورزش در شرق کشور است و می تواند میزبان رقابت های بین المللی و ملی در رشته های یاد شده باشد.
کردی از توجه و نگاه مثبت دبیرشورایعالی مناطق آزاد برای تکمیل طرح های نیمه تمام قدردانی کرد و خاطرنشان کرد: چابهار در مسیر توسعه قرار گرفته است و بزودی پس از تکمیل زیرساخت های آن در بخش های مختلف شاهد تحولات عظیمی خواهیم بود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز گفت: تکمیل به موقع طرح های نیمه تمام به ویژه ورزشگاه 2هزار نفری می تواند زودتر در اختیار جوانان و دوستداران ورزش قرار گیرد.
اکبر ترکان افزود: نباید یک طرح در مناطق آزاد به خاطر مسائل گوناگون معطل بماند و در موقع خودش به بهره برداری نرسد.
وی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار در اجرای طرح های ورزشی، اقتصادی و تجاری پیشگام است و هم اینک چندین طرح اشتغالزایی تا کنون به بهره برداری رسانده و یا در حال اجردارد.
به گزارش ایرنا مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان سفر یک روزه خود به منطقه آزاد چابهار از طرح های تجاری و اقتصادی سطح منطقه آزاد، شهرک پتروشیمی، شرکت فولاد مکران، شرکت تولیدی آریا پروفیل و روستای طیس این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.