به گزارش ایرنا، اکبر ترکان روز چهارشنبه در بازدید از شرکت فولاد مَکُّران در منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در آینده ای نزدیک پس از تکمیل زیرساخت ها هزاران نفر در پتروشیمی، فولاد و دیگر صنایع بزرگ و کوچک چابهار مشغول به کار خواهند شد.
وی افزود: وقتی گاز به چابهار برسد صنایع جان تازه ای خواهند گرفت مدیران شرکت ها نباید برای استخدام یک کارگر از سایر نقاط کشور با هزینه های سنگین نیرو استخدام کنند.
وی ادامه داد: یکی از اهداف توسعه سواحل مکران استفاده از نیروی انسانی بومی منطقه، حل مشکلات بیکاری و رونق اقتصادی این مناطق محروم است.
وی گفت: بزودی هزار نفر با حمایت و پرداخت کمک هزینه توسط سازمان منطقه آزاد چابهار در رشته های فنی، آموزش های لازم کاربردی را خواهند دید تا برای ورود به بازار کار آماده باشند.
مشاور رئیس جمهوری و دیبر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بیان کرد: دولت با هدف پرورش نیروی انسانی متخصص بومی از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.
ترکان با ابراز خوشحالی از روند پیشرفت خوب شرکت فولاد مکران اظهار داشت: اجرای طرح های مختلف نشان از عزم جدی دولت برای توسعه این منطقه است.
مدیرعامل شرکت فولاد مکران نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت 300 هکتار با سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریال از سال 1393 در حال ساخت است.
علی اصغر مدنی افزود: مجتمع فولاد مکران چابهار طرح احداث تولید آهن اسفنجی با ظرفیت یک میلیون و ٦٠٠ هزار تن در سال به روش احیا مستقیم (DRI) را در دستور کار دارد.
به گزارش ایرنا، مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان سفر یک روزه خود به منطقه آزاد چابهار از طرح های تجاری و اقتصادی سطح منطقه آزاد، شهرک پتروشیمی، شرکت فولاد مکران، شرکت تولیدی آریا پروفیل و روستای طیس این شهرستان بازدید کرد.
همچنین با حضور ترکان کلنگ تولید اسکلت و سازه های فلزی برای استفاده در شهرک پتروشیمی مکران با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع، زیربنای هفت هزار و 500 مترمربع با اشتغال 140 نفر به زمین زده شد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.