مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شرکت کانرود سازه مکران با سرمایه گذاری 150 میلیارد ریالی تولید اسکلت و سازه های فلزی را در محدوده منطقه آزاد آغاز می کند.
عبدالرحیم کردی با بیان اینکه 20 هزار مترمربع برای راه اندازی این طرح صنعتی در پیکره هفتم صنعتی منطقه آزاد چابهار اختصاص داده شده است، افزود: با تکمیل این طرح زمینه اشتغال 140 نفر فراهم می شود.
وی گفت: هفت هزار و 500 مترمربع مساحت بنای طرح تولید اسکلت سازه های فلزی و محل نگهداری ماشین آلات صنعتی این شرکت است.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار برای توسعه تجارت و ترانزیت به کشورهای همسایه می تواند نقش مهمی داشته باشد.
وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره شامل تجاری، صنعتی، مسکونی، آب شیرین کن، روستای طیس، گردشگری، کارگاهی، جنگلی، صنایع سبک و سنگین در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز با قدردانی از کار و تلاش برای اجرای طرح های مختلف اقتصادی و تجاری به خبرنگار ایرنا گفت: با اجرای این طرح بخش زیادی از مشکلات بیکاری جوانان این منطقه برطرف می شود.
اکبر ترکان اظهار داشت: مناطق آزاد فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است و حمایت های لازم را از سرمایه گذاران در این مناطق انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: چابهار یکی از بهترین موقعیت ها برای سرمایه گذاری و حضور فعالان اقتصادی در زمینه فولاد، پتروشیمی، طرح های صنعتی و خدماتی را دارد.
به گزارش ایرنا مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در جریان سفر یک روزه خود به منطقه آزاد چابهار از طرح های تجاری و اقتصادی سطح منطقه آزاد، شهرک پتروشیمی، شرکت فولاد مکران، شرکت تولیدی آریا پروفیل و روستای طیس این شهرستان بازدید کرد.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.