همایش بزرگ کارگران حامی روحانی در ستاد مردمی حزب اعتدال و توسعه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زاهدان، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گردهمایی پرشور کارگران که در محل ستاد مردمی حزب اعتدال و توسعه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: حضور در استان سیستان و بلوچستان که پیشینه تاریخی سترگی دارد باعث افتخار است. مردم سیستان و بلوچستان برای کل ایران ارزشمند هستند و آقای روحانی با رای اکثریت شما عزیزان پیروز این دوره انتخابات خواهد بود.

اسماعیل شجاعی با اشاره به اینکه بعضی‌ها می گویند ما می خواهیم از محرومhن دفاع کنیم و طرفدار مستضعفhن هستیم و می خواهیم یارانه پرداخت کنیم، افزود: همه شما عزیزان با یک نگاه کوچک متوجه می‌شوید که عملکرد یک دولت برای رفاه محرومان و مستضعفان است یا خلاف جهت آن.

وی با اشاره به دستاوردهای شفاف اقتصادی در دولت یازدهم تصریح کرد: قیمت سکه بهار آزادی را همه می‌دانند. امروز سکه یک‌میلیون و دویست هزار تومان است که در مقایسه بین حداقل دستمزد مصوب وزارت‌کار با قیمت سکه تمام بهار آزادی چه شرایطی به لحاظ اقتصادی در کشور وجود دارد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت: ایران پس از جنگ دچار فقر شد و مدیریت خوب مهندس موسوی در دوران هشت سال جنگ ایران را از قحطی نجات داد. نرخ رشد اقتصادی مثبت و اوضاع تا حد زیادی کنترل شد.

 وی با بیان اینکه مدیریت درست و حمایت از مردم از جمله عواملی بود که باعث کنترل فقر در جامعه آن زمان  شد، تصریح کرد: از نکات مهم آن دوران این بود که ثروت در جامعه کاهش پیدا کرد.

شجاعی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی(ره) در دوران سازندگی در سال 1368 تا 1376 اقتصاد نابود شده ما را در دوران جنگ ترمیم کرد و اقتصاد کشور شروع به رشد کرد.

وی با اشاره به قدرت خرید مردم در دوران دولت‌ اصلاحات گفت: در این دوره علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی، رشد اقتصاد را شاهد بودیم به گونه‌ای که در پایان دولت اصلاحات در سال 1384 متوسط حقوق کارگران  105 هزار تومان بود و قیمت سکه بهار آزادی 90 هزار تومان؛ یعنی کارگر در یک‌ماه می‌توانست یک سکه بهار آزادی بخرد و 15 هزار تومان هم پس‌انداز کند. در واقع دفاع اصلی از محرومان به چنین شیوه‌ی مدیریتی در کشور اطلاق می‌شود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه، 4 سال دولت روحانی را که بدون شعار توانست  شکاف‌ها را تکمیل کند نمونه دیگری از دفاع از مستضعفان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر  قیمت سکه بهار آزادی یک‌میلیون و دویست هزار تومان است و دستمزد کارگران به یک میلیون و پنجاه هزار تومان افزایش پیدا کرده؛ یعنی اینکه اگر این مسیر را ادامه بدهیم و به دولت روحانی رای دهیم نیاز به یارانه و صدقه نداریم و نخواهیم داشت.

شجاعی اظهار داشت: هیچ کالایی به اندازه امنیت ارزش ندارد. یکی از کالاهای مهم که در کشور ارزش‌گذاری می‌شود امنیت است چراکه بعضی از همسایه‌های ما مانند افغانستان و عراق در اثر ندانم‌کاری رنگ آرامش و امنیت را ندیدند.

وی با اشاره به اینکه برای سیستان و بلوچستان و همراهی مردم و معتمدان برنامه‌هایی را در دست اقدام داریم، گفت: آقای روحانی شعار و تدبیرش آرامش و امید برای ما و مردم است و مردم باید تشخیص دهند بین کسانی که شعار یارانه  می‌دهند آیا می‌توانند آرامش را به جامعه تزریق کنند.

علیرضا سعیدی‌مهر، رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه در سیستان و بلوچستان نیز در این آیین اظهارکرد: دستان پینه بسته شما کارگران آرام‌بخش جان ماست، بنابراین این دستان پرتلاش را می‌بوسم چراکه می‌دانید چه مسیری را انتخاب کنید.

سعیدی‌مهر ضمن تقدیر از همراهی زنان کارگر که دوشادوش مردان بار معیشت خانواده‌ خود را بر دوش می‌کشند و سهم قابل توجهی در تولید کشور دارند، افزود: درود بر زنان پاک‌نهاد که با تمام تلاش هم مرد و هم زن خانواد خود هستند.

رئیس ستاد انتخابات حزب اعتدال و توسعه در سیستان و بلوچستان دولت روحانی را دولت عاری از شعار دانست و تاکید کرد: او با تدبیر خود بعد از 4 سال دوباره آمده تا به ادامه وعده‌های خود عمل خواهد کند. پس با رای خود به ادامه این دولت مشکلات خود را قابل حل بدانیم.

پیشادست نماینده کارگران و کارفرمایان نیز در این گردهمایی اظهار کرد:  وضعیت کارگران با همه تلاش‌هایی که صورت گرفته همچنان مطلوب نیست و این مشکل به هر طریقی که در دستان پر تدبیر دولتمردان است باید حل شود.

وی قطع یارانه افراد مرفه جامعه و تزریق این اعتبار برای اقشار کم‌درآمد را راهی مناسب برای برون‌رفت از معضل فعلی دانست.

پیشادست، وضعیت بیمه درمانی  و مسکن کارگران را از دیگر مواردی دانست که باید نسبت به آن توجه شود و تاکید کرد: این مشکلات فقط با شرکت در انتخابات و رای به روحانی حل خواهد شد و سرنوشت همه را تغییر خواهد داد .

وی با اشاره به مشکلاتی که تحریم‌ها در جامعه ایجاد کرد ضمن تقدیر از مواضع قدرتمندانه دولت‌یازدهم از کارگران خواست با اعتماد دوباره به دولت تدبیر و امید به مشکلات جامعه پایان دهند

گفتنی است، در حاشیه این همایش طوماری در حمایت از حسن روحانی توسط کارگران امضا شد .

همایش کارگران حامی روحانی در زاهدان

همایش کارگران حامی روحانی در زاهدان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.