مولوی عبدالرحمن ملازهی دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخابات برای ایران اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا تمام امور مبتنی بر تصمیم گیری در کشور براساس خواست و رای مردم انجام می شود.
وی با رد ادعای معاندان و دشمنان نظام در زمینه شرکت نکردن قوم بلوچ و جامعه اهل سنت در انتخابات اضافه کرد: اینگونه شایعات و جوسازی های دشمنان نه تنها باعث کمرنگ شدن حضور مردم ما در صحنه نمی شود بلکه ملت ایران به ویژه اقوام بلوچ و جامعه اهل سنت را به شرکت گسترده در انتخابات مصمم تر و محکم تر می کند.
امام جمعه اهل سنت چابهار بیان کرد: دشمن خود را دایه دلسوزتر از مادر معرفی و از طرف قوم وفادار بلوچ و اهل سنت صحبت می کند در حالی که قوم بلوچ و جامعه بزرگ اهل سنتبی توجه به این حرکات، در انجام تکلیف دینی و شرعی و ملی به ویژه حضور در صحنه انتخابات حساس تر و قاطع تر از پیش است.
وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان به ویژه اقوام و طوایف بلوچ و اهل سنت همواره وفاداری خود را به نظام اسلامی ثابت کرده اند و دفاع از میهن و نظام را وظیفه و تکلیف خود می دانند و تاکنون در مقابل تمام دسیسه های دشمنان ایستادگی کرده اند و این بار نیز با شرکت گسترده و پرشور در انتخابات دشمنان را مایوس خواهند کرد.
مولوی ملازهی با بیان اینکه شرکت در انتخابات از لحاظ ملی و بین المللی اهمیت فراوانی برای ایران اسلامی دارد، گفت: شرکت گسترده مردم در انتخابات در صحنه های بین المللی توطئه وتهدید دشمنان را خنثی می کند و در صحنه ملی سبب شادمانی رهبر معظم انقلاب می شود.
وی بیان کرد: وجود مشکلات هیچ تاثیری برای حضور مردم در انتخابات نخواهد داشت زیرا مردم ایران با آگاهی و شعور بالای سیاسی وظیفه ملی و دینی خود را به خوبی تشخیص می دهند و هیچ مساله و مشکلی باعث سست شدن اراده آنان برای انجام این وظیفه نخواهد شد.
این روحانی برجسته اهل سنت گفت: رساندن شاخص های توسعه انسانی این منطقه به میانگین کشوری و توجه به زیرساخت ها و رسیدگی به مشکلات کشور به ویژه منطقه سیستان وبلوچستان و جامعه اهل سنت و بلوچ وظیفه هر دولت است اما شرکت در انتخابات یک وظیفه مهم ملی برای ملت است.
مدیر حوزه علمیه الحرمین الشریفین شهرستان چابهار با بیان اینکه مردم بلوچ به ایرانی بودن خود همچون مسلمان بودن افتخار می کنند،اضافه کرد: تاریخ شاهد و گواه رشادت های مردم بلوچ است که هیچگاه اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به تصرف دشمن در آید و هر تجاوزی به خاک میهن را قاطعانه پاسخ داده اند.
مولوی ملازهی افزود: رای هر فرد ایرانی در انتخابات یک امانت بزرگ است و عموم مردم ایران باید بدور از تعصب و نگاه قومی و هرگونه مسائل دیگر فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.
وی گفت: مردم نباید به تبلیغات وحرف های بی پشتوانه اجرایی برخی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها توجه کنند و باید با دید وسیع و شناخت کافی به افراد اصلح، متدین، کاردان و کاربلد رای دهند تا مشکلات کشور و منطقه را پیگیری و رفع کنند.
امام جمعه اهل سنت چابهار گفت: رای به افراد غیراصلح به نوعی خیانت در امانت است و باید فرد در درگاه الهی پاسخگو باشد.
مولوی ملازهی با تقدیر از عملکرد چهار ساله دولت یازدهم در زمینه توسعه و پیشرفت چابهار اظهار داشت: دولت برای زیرساخت های چابهار تلاش و اعتبارات زیادی را هزینه کرده است.
3043/6081
خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.