ماندانا زنگنه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان تسهیلات در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، خدماتی و غیره پرداخت شده است.
وی ادامه داد: مساله اشتغال و بحران بیکاری یکی از اولویت هایی محسوب می شود که نیازمند عزم ملی، توجه به توسعه کسب و کار های خرد، استفاده از همه ظرفیتها،‌ راهکارها و تجربه های موفق توسعه اشتغال است.
وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای احیای مشاغل خرد در روستاهای سیستان و بلوچستان در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفته به گونه ای که با بهره مندی از تجربیات موفق سایر استانها و با تامین منابع قرض الحسنه مقرر شده اقدامات لازم برای احیای مشاغل خرد و خانگی مبتنی بر قابلیت ها و پتانسیل های روستاهای استان انجام شود.
وی تاکید کرد: بر اساس فهرست رشته ‌های مشاغل خرد و خانگی 373 رشته شغل، در قالب 6 فعالیت صنایع دستی، فرش دستباف، تجارت الکترونیک، امور کشاورزی، تولیدات دامی و شیلات، فعالیت‌های تولیدی صنعتی و فعالیتهای فرهنگی و هنری در سیستان و بلوچستان معرفی شده است.
مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان افزود: امروزه کسب و کارهای خرد و خانگی بازار محور بهترین و موثرترین راهکار ایجاد درآمد و اشتغال شناخته می‌ شود به گونه ای که به عقیده کارشناسان، کسب و کارهای خرد و خانگی مطمئن ‌ترین راه ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزایی با هزینه کم محسوب می شود.
زنگنه ادامه داد: در این راستا با توجه به شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، توجه به کسب و کارهای خرد و خانگی یکی از بهترین راهکارها برای پایین آوردن نرخ بیکاری است.
وی ادامه داد: ‌به همین منظور در راستای شناسایی ظرفیت های بازار کار و همچنین سیاست های اشتغال اقدامات قابل توجهی توسط دولت تدبیر و امید انجام شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.