رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 103 مورد از این طرح ها مربوط به حوزه زیر پوشش این دانشگاه و بقیه به دانشگاه زابل و دانشکده ایرانشهر اختصاص دارد.
دکتر محمودرضا میری گفت: طرح های افتتاحی در زاهدان شامل 37 خانه بهداشت روستایی، 24 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری، هفت مرکز تسهیلات زایمانی، 22 واحد مسکونی پزشک و ماما در روستاها، 9 پایگاه سلامت شهری، مرکز آموزش بهورزی چابهار، بیمارستان دارالشفا میرجاوه، درمانگاه سلامت در حاشیه شهر زاهدان و ستاد شبکه بهداشت و درمان چابهار است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها 23 هزار و 385 متر مربع به مجموعه زیر ساخت های نظام سلامت در سیستان و بلوچستان افزوده شد.
وی افزود: 545 میلیارد و 286 میلیون ریال اعتبار برای ساخت این طرح های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: همچنین بیش از 50 واحد ارائه دهنده خدمات در حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز و بیش از 64 طرح بهداشتی و درمانی در ایرانشهر، فنوج، دلگان، قصرقند، سرباز و نیکشهر در مراسم امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی مجموع اعتبار هزینه شده برای 220 طرح یادشده را 654 میلیارد و 936 میلیون ریال ذکر کرد.
مراسم افتتاح همزمان 220 طرح بهداشتی درمانی در سیستان و بلوچستان با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران و مسئولان و روسای و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی استان امروز /سه شنبه/ از طریق ویدئو کنفرانس در تالار بوعلی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
به گزارش ایرنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ششمین سفرش به سیستان و بلوچستان به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه امروز /سه شنبه/ 19 اردیبهشت وارد زاهدان شد.
استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی چند کشور، در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.