رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وزیر بهداشت در ابتدای سفرش به سیستان و بلوچستان تا قبل از ظهر امروز بیمارستان 35 تختخوابی میرجاوه را افتتاح و سپس با حضور در گلزار شهدای زاهدان به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام می کند.
دکتر محمودرضا میری افزود: سخنرانی در مسجد امام جعفر صادق(ع) زاهدان و افتتاح همزمان بیش از 200 طرح بهداشتی درمانی در سراسر سیستان و بلوچستان به صورت متمرکز از طریق ویدئو کنفرانس در زاهدان از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت و درمان به استان است.
وی گفت: بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی حاشیه شهر زاهدان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای دکتر قاضی زاده هاشمی در این سفر است.
به گزارش ایرنا دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون 6 سفر به سیستان و بلوچستان داشته است که این خود نشان دهنده توجه ویژه دولت به توسعه حوزه بهداشت و درمان این استان است.
سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور که به سبب محرومیت های تاریخی بجای مانده از دوران گذشته نام محرومترین استان را یدک می کشد با وجود اقدامات گسترده صورت گرفته در چند سال پس از پیروزی انقلاب به ویژه در سه سال گذشته هنوز در وضعیت شاخص های مربوط به تجهیزات اصلی و زیرساختی حوزه بهداشت و درمان نیازمند توجه و تلاش بیشتر است.
وضعیت شاخص های بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان توجه ویژه دولت از جمله وزارت بهداشت و درمان را به خود جلب کرده به طوری که در طول چند سال اخیر طرح های متعدد بهداشتی درمانی در این استان به اجرا در آمده و سفرهای متعدد دکتر قاضی زاده هاشمی به منظور بررسی و نظارت بر اجرا و سرعت بخشیدن به این طرح ها زمینه ساز حرکت شتاب گونه استان در مسیر توسعه و پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان شده است.
سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 19 شهرستان و 187 هزار و 502کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.