به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، سید رفیع حسینی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: در این بیمارستان ها با توجه به دستورالعمل تدوین شده و بر اساس استانداردهای بین المللی فضاهایی برای پذیرش بیماران خارجی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: در این راستا علاوه بر فضای فیزیکی، نیروی انسانی مسلط به زبان انگلیسی نیز در کادر درمان این بیمارستان ها حضور دارد.
وی افزود: پس از بازدید های کارشناسی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیمار خارجی برای این 2 بیمارستان صادر شد.
مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با اشاره به استقبال اتباع کشورهای همسایه از پیگیری امور درمان در سیستان و بلوچستان گفت: تلاش می کنیم تا پایان سال سایر بیمارستان های زیرپوشش این دانشگاه نیز با اجرای دستورالعمل های وزارت بهداشت بتوانند مجوز پذیرش بیمار خارجی را کسب کنند.
وی اظهار داشت: با توجه به 2 زبانه بودن سایت بیمارستان های دارای مجوز، بیماران خارجی برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با فرایند پذیرش می توانند به سایت این بیمارستان ها مراجعه کنند.
استان سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و داشتن بیش از هزار و 200 کیلومتر مرز با 2 کشور همسایه در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
7316**6081 دریافت کننده: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.