به گزارش ایرنا نیره پیروزبخت روز شنبه در نشست شورای استاندارد سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از سال 1339 تاکنون حدود 30 هزار استاندارد درکشور تدوین شده که حدود 13 هزار مورد آن مربوط به دولت یازدهم بوده است.
وی با اشاره به تاریخ استاندارد در ایران گفت: دکتر حسابی با نگرش علمی بسیار بالا و آینده نگر در سال 1304 پیشنهاد تاسیس سازمان استاندارد را داد.
وی با تاکید بر نگاه نو به استاندارد افزود: از 80 هزار نوع کالا و خدمات در کشور هزار مورد آنها مشمول قانون استاندارد اجباری است.
وی ادامه داد: دولت در سال گذشته مصوبه ای تصویب کرد که بر اساس آن هرکالا و خدمتی که در کشور عرضه شود باید پیوست استاندارد داشته باشد.
وی اضافه کرد: از آنجایی که سیستان و بلوچستان در مسیر صنعتی شدن گام برداشته است و انواع کالاها و خدمات در آن عرضه خواهد شد باید از منظر پیوست استاندارد مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان استاندارد ایران گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت بالایی در زمینه شکل دادن مبادلات استاندارد با سه کشور افغانستان، پاکستان و عمان دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد.
پیروزبخت اظهار داشت: این نهاد فراتر از علامت استاندارد پیش می رود به گونه ای که در 2 هفته گذشته نخستین گواهینامه محصولات دانش بنیان را صادر کرده است که با توجه به روابط بین اللملی می توان از این گواهینامه برای صادرات استفاده کرد.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه گواهینامه های بین المللی استاندارد بعد از برجام در 70 کشور قابل قبول است می توان از این ظرفیت و دیگر قابلیت ها برای پیشرفت کشور و استان سیستان و بلوچستان بهره گرفت.
وی با بیان اینکه این نهاد با کمبود نیرو در کشور مواجه است گفت: سازمان استاندارد در راستای برون سپاری خدمات و بهره گیری هرچه بیشتراز ظرفیت بخش خصوصی در کنار سه هزار کارمند در سطح کشور با 100 هزار نفر در بخش خصوصی که برای این نهاد فعالیت می کنند ارتباط دارد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.