دراین مطلب آمده است: یکی از ویژگی های روزهای انتخابات و تبلیغات کاندیداها این است که برخی واقعیات اجتماعی، سیاسی و یا اقتصادی جامعه که طرح آنها در شرایط عادی سیاه نمایی به نظر می رسد در این شرایط بسیار عادی است و به عنوان نقد یک کاندیدا از طرف سایر کاندیداها مطرح می شود.
نمونه ای از سخنان کاندیداها را مرور بفرمایید.
رئیسی در بندرعباس: امروز خانواده ای از نداشتن و فقر رنج می برد، جوانی مدرک تحصیلی دارد اما نمی تواند کار پیدا کند 11 میلیون جوان آماده ی ازدواج هستند اما به دلیل نبود کار نمی توانند ازدواج کنند. فساد به امر فراجناحی تبدیل شده و آنچه امروز مردم را نگران می کند این است که هر روز در یک روزنامه تیتر فساد و اخبار مربوط به آن را ببینند.
قالیباف در گفتگوی ویژه خبری: در کشور امروز شاهد یک بحران اقتصادی هستیم بخش قابل توجهی از مردم کم درآمد محسوب می شوند و یک بخشی هم در فقر مطلق به سر می برند که جمع این افراد بیش از 25 میلیون نفر است.
اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مهاجرت، کودکان کار و غیره از آسیب های جدی امروز ماست. امروز فاصله ی بین یک جوان تحصیل کرده با اعتیاد بسیار کوتاه است.
این کاندیداها به گونه ای از فقر و بیکاری و رانت 4 درصد و استیصال 96 درصد سخن می گویند که گویا دیگرانی غیر از خود این آقایان و دوستانشان اداره ی جامعه را بر عهده داشته اند. به گونه ای از جوانان بی کار و آماده ازدواج سخن می گویند که گویا پدیده دو سه ساله است. آنگونه از رانت و چهار درصد زالوصفت سخن می گویند که گویا اصلاً پدیده ای به نام املاک نجومی نبوده و اگر بوده به آقایان مربوط نبوده است.
آقایان توجه ندارند که به بهانه ی نقد روحانی و تاختن بر دولت مستقر، کارایی نظام و اصالت و کارآمدی انقلاب اسلامی را زیر سئوال می برند. به قول حضرت امام خمینی نقد بلکه تخطئه نعمت است اما کمی هم تأمل «فاین تذهبون».
8006**6081دریافت کننده: نرگس تیموری**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.