به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای قدس زاهدان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به تمامی انتخابات به چشم فرصتی برای تربیت ارکان نظام مردم سالاری دینی نگاه می کند و خواهان آن است که انتخابات را به بهترین شکل ممکن برگزار کند.
امام جمعه زاهدان افزود: انتخابات شایسته و ارزشمند و در خورشان، مولفه و شاخص هایی دارد که از منظر رهبر معظم انقلاب آگاهی و شناخت این شاخصه ها جزو وظایف و تکالیف فرعی هر فرد قلمداد می شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار فروردین امسال با فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند که همه باید قدر انتخابات را بدانند و آن را گرامی بدارند و انتخابات نیز باید سالم، با امنیت و گسترده برگزار شود.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از آنجایی که دشمنان در تلاش هستند تا از طریق انتخابات به کشور ضربه بزنند ملت ایران باید با بیداری حضور گسترده در این عرصه مهم و تاثیرگذار داشته باشد.
آیت الله سلیمانی گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از جمله توصیه های رهبر معظم انقلاب به عموم ملت ایران است زیرا نظام مبتنی بر رای مردم و با حضور حداکثری آنان پای صندوق های رای معنا پیدا می کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: امنیت و آرامش انتخاباتی، سلامت انتخابات، قانون گرایی در انتخابات و سلامت رقابت های انتخاباتی را از دیگر توصیه های رهبرمعظم انقلاب در برگزاری هرچه باشکوه تر و سالم تر انتخابات پیش رو ذکر کرد.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: در این راستا رعایت قانون توسط همه افراد اعم از مجریان، هواداران و نامزدها، پاسداری و حفظ آرای مردم به عنوان امانت و رعایت اخلاق مداری از جمله توصیه های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمان برگزاری انتخابات است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کسانی که وارد عرصه رقابت نامزدی انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شده اند باید از تخریب، تهمت، وعده های غیر واقعی و خارج از حوزه وظایف خود پرهیز کنند.
عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در انتخابات باید سعی شود تا مصلحت نظام جمهوری اسلامی مد نظر قرار گیرد اظهار داشت: با رعایت موازین افرادی را بدون در نظر گرفتن همشهری بودن و اهداف جناحی انتخاب کنیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
آیت الله سلیمانی با قدردانی از حضور گسترده مردم زاهدان در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر جانباز سرافراز محبعلی فارسی گفت: این شهید بزرگوار قطعه جاوندانی است که به یاران همرزم خود پیوست.
عضو خبرگان رهبری افزود: شهید فارسی سالهای زیای شکنجه را تحمل کرده ولی همسر وی سختی های بیشتری کشیده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان بیان کرد: شهید فارسی عمود نظام و حلقه وصل رزمندگان این دیار شده است.
سردار محبعلی فارسی فرمانده گردان مستقل 409 لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان و نیروهای شجاع و ایثارگر سیستان و بلوچستان سه شنبه هفته گذشته به جمع یاران شهیدش پیوست.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با گرامیداشت روز پرستارگفت: باید از زحمات این قشر قدردانی کرد زیرا به برکت نظام هم اینک شاهد پیشرفت و توسعه در بخش بهداشت و درمان این استان هستیم که سبب کاهش مرگ و میر مادران شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین از نیروهای هلال احمر سیستان و بلوچستان به پاس تلاش های شبانه روزی در همه حوادث و صحنه ها قدردانی کرد و افزود: خدمات ارزنده این افراد سبب شده امروز شاهد جذب خیل عظیمی از مردم استان به صورت داوطلبانه با این نهاد باشیم.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز پیش از خطبه های نماز جمعه زاهدان ضمن تبریک هفته هلال احمر به تمامی همکاران پرتلاش، امدادگران خستگی ناپذیر، جوانان غیور، داوطلبان ایثارگر و همیاران مشارکت جو گفت: شعار امسال جمعیت هلال احمر« دنیایی در انتظار صلح» است.
رسول راشکی ادامه داد: به مناسبت این هفته ویژه برنامه های مختلفی از جمله آغاز اجرای مرحله پنجم طرح ملی خادم در کلیه شعب، اجرای دوره های آموزشی امداد و نجات و غبار روبی مزار شهدا توسط امدادگران و جوانان ، راه اندازی پایگاه‌ امداد و نجات جاده ای رسول اکرم(ص) و مجتمع تجاری شهرستان سیب و سوران و دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر در نیمروز از جمله برنامه های پیش بینی شده است.
وی دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و استاندار، اجرای کاروانهای سلامت برای ویزیت رایگان نیازمندان در مناطق محروم ، اجرای مانور درمان اضطراری در منطقه کورین با همکاری پزشکان داوطلب، اجرای طرح نیابت توسط داوطلبان خیر و برپایی نمایشگاه توانمندی بانوان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه های این جمعیت در هفته گرامیداشت هلال احمر ذکر کرد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.