به گزارش ایرنا مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان در این مراسم با تبریک و تسلیت شهادت سردار فارسی از فرماندهان دوران دفاع مقدس استان گفت: توجه داشتن و الگو گرفتن از اهل بیت(ع) از جمله تاکیدات پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد(ص) به صورت خاص است.
حجت الاسلام عیسی بزمانی افزود: پیروی از اهل بیت(ع) و توجه به قرآن کریم 2 سرمایه گرانقدر و راه نجات امت اسلامی به حساب می آید.
وی اظهار داشت: کنگره منطقه‌ای شعر و مقاله ‌نویسی بانوی آفتاب با محوریت سیمای حضرت زهرا(س) از دیدگاه مذاهب اسلامی با هدف گسترش فضای تفاهم بین علما، فرهیختگان و نخبگان، توسعه بستر برای نقش داشتن اقوام و مذاهب به منظور تحکیم اخوت اسلامی، فراهم کردن زمینه برای نویسندگان و شعرا در بیان فضایل حضرت زهرا(س) و معرفی ابعاد شخصیتی آن حضرت امروز به میزبانی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
وی گفت: شاعران و فرهیختگانی از استان های خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان آثار خود را به این کنگره ارسال کردند که از مجموع 222 اثر ارسالی به دبیرخانه 151 اثر در بخش شعر و 71 اثر در بخش مقاله بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری این کنگره بهانه ای است تا شعرا و فرهیختگان تشیع و تسنن برای بحث و تبادل نظر پیرامون اهل بیت (ع) به ویژه فاطمه مرضیه(ع) گردهم آیند و شاهد تحکیم بیشتر وحدت در ایران اسلامی باشیم.
مولوی عبدالحلیم قاضی مدرس دانشگاه مذاهب اسلامی و حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان نیز در این نشست گفت: هرچه در خصوص حضرت فاطمه الزهرا(س) گفته شود کم است زیرا نقش ایشان در زندگی رسول مکرم اسلام(ص) بر همگان آشکار است.
وی افزود: دخت پیامبر(ص) سرآمد زنان بهشتی محسوب می شود و برگزیدن نام فاطمه الزهرا(س) برای ایشان به معانی بسیار زیبایی تعبیر شده است.
وی اظهار داشت: حضرت فاطمه الزهرا(س) الگوی زنان عالم در تقوا، اخلاص، فضیلت، کرامت و خداپرستی است و از لحاظ شکل و شمایل، نشست و برخواست کردن از همه افراد شباهت بیشتری با رسول الله(ص) داشتند.
وی گفت: حضرت فاطمه(س) در هر زمینه ای الگو است و نسل ایشان و حضرت علی(ع) در دنیا مشغول نفع رسانی به جامعه اسلامی هستند.
به گزارش ایرنا شماری از شعرای برجسته تشیع و تسنن شرکت کننده در کنگره منطقه ای بانوی آفتاب در زاهدان اشعار خود را قرائت کردند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت تشیع و تسنن پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
خبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.