به گزارش ایرنا در پیام غلامرضا یاوند عباسی که نسخه ای از آن روز پنجشنبه به ایرنا نمابر شده آمده است: همزمان با ایام ولادت بزرگ جانباز کربلا، حضرت ابالفضل العباس(ع) شاهد پرگشودن رزمنده و فرمانده سرافراز و پرافتخار از خیل جاماندگان دوران حماسه و خون به سوی یاران شهیدش هستیم.
در ادامه این پیام آمده است: شهید حاج محبعلی فارسی از تاریخ سازان غیوری بود که نقش مجاهدانه و مقاومت دلیرانه او هرگز از حافظه دوران دفاع مقدس پاک نخواهد شد و به یقین شهادت تنها پاداش گوارایی است که می تواند حق چنین مجاهدانی را ادا کرده و آنان را به وصال سرور و مولایشان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نائل کند.
در این پیام آمده است: اینجانب ضمن ادای احترام به روح پاک آن عزیز، شهادت سردار جانباز و آزاده حاج محبعلی فارسی را به خانواده، مردم غیور سیستان و بلوچستان و همرزمان شهیدش تبریک و تسلیت عرض می کنم به امید آنکه ادامه دهنده راه پرافتخارش باشیم.
به گزارش ایرنا، سردار جانباز و آزاده محبعلی فارسی در 31 تیر سال 1367 در حالی که فرماندهی گردان 405 لشکر 41 ثارالله را برعهده داشت در محور اهواز - خرمشهر در جریان عقب راندن نیروهای بعثی و جلوگیری از اسارت هزاران نفر و در حال دفاع جانانه در ایستگاه حسینیه در شرایطی که بالگردهای دشمن از یک سو و نفربرهای نیروهای بعثی از سوی دیگر بچه های گردان را به محاصره خود در آورده بودند پس از ساعاتی مقاومت به اسارت دشمن در آمد.
سردار فارسی در دوران اسارت خود در اردوگاه 17 و 18 تکریت مدیریت و رهبری اسرا را به نحو خردمندانه ای برعهده داشت و در تحکیم وحدت، صبر و بصیرت آزادگان در مقابل فشار شکنجه های سخت و طاقت فرسای دشمن نقش آفرینی کرد.
محبعلی فارسی جانباز و آزاده سرافراز کشور آبان سال 1369 به آغوش میهن اسلامی و خانواده و همرزمان خود بازگشت و تازه دوران سخت رنج ها و مشقات پس از اسارتش به دلیل عوارض و جراحات شیمیایی از ناحیه ریه و کبد آغاز شد.
به گفته مدیر کل بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان؛ سردار فارسی بعد از تحمل رنج های فراوان 12 اردیبهشت در هفته جانباز و در سالروز ولادت با سعادت حضرت زین العابدین(ع) به دیار عاشقان و معبود خود پرواز کرد.
عباش پالاش افزود: شهید محبعلی فارسی یکم شهریور سال 1338 در زابل دیده به جان گشود و قبل از اعزام به جبهه های جنگ به عنوان معلم فعالیت می کرد که پس از حضور در جبهه ها بنابر پیشنهاد سردار سلیمانی به سپاه پیوست و 2 سال قبل بازنشسته شد.
3042**3213 دریافت کننده: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.