عبدالاحد ریگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حوزه آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان سال 92، 2 هزار و 473 روستای استان با 900 هزار و 119 نفر جمعیت از آب آشامیدنی پایدار برخوردار بودند که این آمار اکنون به 2 هزار و 752 روستا با جمعیت 961 هزار و 294 نفر رسیده است.
وی ادامه داد: سال 92 حدود 140 هزار مشترک آب و فاضلاب روستایی در سیستان و بلوچستان داشتیم که هم اکنون تعداد مشترکان به 161 هزار و 924 فقره افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: 6 هزار و 553 روستا با بیش از یک میلیون و 427 هزار نفر جمعیت در استان وجود دارد که تعداد 2 هزار و 752 روستا دارای شبکه آب سالم و بهداشتی پایدار هستند.
وی اظهار داشت: با توجه به نبود منابع آبی پایدار در برخی نقاط سیستان و بلوچستان به هزار و 218 روستای استان با تانکر آبرسانی می شود.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان افزود: با اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی به بخش روستایی استان اختصاص پیدا کرده است توانسته ایم مطالعات جامع و کاملی برای آبرسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان انجام دهیم تا در صورت تخصیص اعتبارات لازم این روستاها هم سریعتر وارد شبکه آبرسانی شوند.
ریگی ادامه داد: 2 هزار و 956 روستا بالای 20 خانوار در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از این تعداد هزار و 851 روستا دارای شبکه آب آشامیدنی پایدار هستند.
وی گفت: 12 پروژه برای بخش آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در برنامه های دولت تدبیر و امید تصویب شد که تا کنون مرحله نخست مجتمع آبرسانی بندینی به منظور بهره مندی 27 روستا با اعتبار 350 هزار میلیون ریال افتتاح شده و بقیه پروژه ها با پیشرفت های مختلف در حال انجام است.
وی افزود: ساخت مجتمع تلنگ، پلان و پیرسهراب به منظور بهره مندی 261 روستا از نعمت آب سالم و بهداشتی و مجتمع غرب و شرق بمپور به منظور بهره مندی 39 روستا بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی اظهار داشت: مجتمع دشت سوران، مچان، ریگ ملک، دشت آبخوان پیرسهراب، کافه بلوچی، گلوگاه، مجتمع زیرمجموعه سدپیشین و دشت سراوان و بازنگری طرح جامع آبرسانی سیستان به منظور بهره مندی 944 روستا نیز با پیشرفت های مختلف در حال انجام است.
معاون پشتیبانی و منابع انسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: با بهره برداری از این طرح ها در مرحله نخست 307 روستا با جمعیت 136 هزار و 527 نفر تا تیرماه امسال از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.