به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از معلمان نمونه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: معلم نمونه باید در کنار انجام کار آموزشی فرصت برای دانش آموز به منظور سوال کردن و بیان مشکلاتشان بگذارد.
امام جمعه زاهدان با گرامیداشت هفته معلم افزود: معلم موفق فردی است که سر کلاس درس بتواند بستر رشد و تعالی دانش آموزان را با ارزیابی دقیق از عملکرد آنان فراهم کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: معلمی که وصل باشد به باری تعالی و در مسیر آموزه های اسلامی حرکت کند بر اساس عملکرد خوب به عنوان نمونه در سطح کشور انتخاب می شود.
آیت الله سلیمانی افزود: احترام به مقام معلم فقط مختص به فرهنگ و دین اسلام نیست حتی در دنیای غرب نیز معلمان از جایگاه بسیار خوبی برخوردار هستند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین عوامل رسیدن به توسعه در جامعه آموزش است امیدواریم تلاش معلمان در این مسیر منجر به تعالی کشور شود.
علی اصغر جمشیدنژاد افزود: امروز کشورهای دنیا برای رسیدن به توسعه در تمام حوزه ها از جمله اقتصادی و رفاه اجتماعی در بخش آموزش سرمایه گذاری می کنند.
وی ادامه داد: دولت در چند سال اخیر در کنار مشارکت خیران توجه ویژه ای به بهبود فضای آموزشی در سیستان و بلوچستان داشته است.
وی گفت: بر اساس مصوبه دولت یک ردیف مشخص (600 میلیارد تومان) 6 هزار میلیارد ریال برای سه سال به منظور تحقق عدالت آموزشی در سیستان و بلوچستان تصویب شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در بهبود وضعیت آموزشی در این استان اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در این مدت رشد سه برابر متوسط کشوری در شاخص های کمی و رشد مطلوب در زمینه شاخص های کیفی داشته است.
علیرضا نخعی افزود: در مرکز سیستان و بلوچستان گروههای جهادی معلمان برای تدریس به دانش آموزان در مناطق محروم به صورت خودجوش تشکیل شده است.
وی گفت: در دولت یازدهم سه درصد سهم آموزش و پرورش از بودجه دولت افزایش پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا در این آیین از ابراهیم خمری دبیر علوم تجربی زابل به عنوان معلم نمونه کشوری و 41 معلم نمونه استانی تجلیل شد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 3213خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.