به گزارش ایرنا حسین ثوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته جوانان از 16 تا 22 اردیبهشت اظهار داشت: در این مدت افزون بر 100 زمین فوتسال توسط روستاییان استان به اداره کل ورزش و جوانان اهدا شده که قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: افزون بر 80 میلیارد ریال نیز اعتبار برای تکمیل طرح های ورزشی سیستان و بلوچستان در سال 96 یعنی به میزان مشارکت خیران اختصاص می یابد که این امر نوید انقلاب بزرگ در افزایش سرانه ورزشی استان می دهد.
وی با اشاره به دستاوردهای ورزش سیستان و بلوچستان در دولت یازدهم گفت: کسب مقام دوم در حوزه فرهنگی و جوانان، برتر شدن برای نخستین بار در حوزه بانوان، کسب مقام دوم در توسعه ورزش روستایی از جمله دستاوردهای چند سال اخیر در استان است.
مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در دولت یازدهم 57 طرح ورزشی در استان افتتاح شد گفت: هیچ طرح ورزشی در این دولت با وجود همه مشکلات و کمبودهای منابع مالی در استان تعطیل نشد.
ثوری گفت: ورزشکاران سیستان و بلوچستان سال گذشته 555 مدال رنگارنگ منطقه ای، ملی، بین المللی و جهانی کسب کردند.
وی با اشاره به اهمیت امید و نشاط در جامعه به ویژه جوانان گفت: سال 92 در مجموع 197 جشنواره و رقابت های ورزشی در استان برگزار شد که با رویکرد جدید در سالهای اخیر این امر در سال 95 به هزار و 117 برنامه در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق روستایی افزایش یافت و موجب رونق شور و نشاط در بین عموم مردم شد.
وی تجهیز 35 خانه روستایی استان به امکانات ورزشی و راه اندازی رقابت های لیگ بازی های بومی و محلی را از دیگر توفیقات چند سال اخیر در ورزش سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: این اداره کل با کمک سمن های مختلف که تعداد آنها در استان نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی یافته است یکی از ادارات پیشرو در زمینه اقتصاد مقاومتی به شمار می رود.
وی بیان کرد: گام های موثری برای توسعه مشارکت های اجتماعی به ویژه سمن ها در این استان برداشته شده است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان در سال 92 تنها دارای سه سمن در حوزه جوانان بود افزود: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تعداد سمن های فعال در این استان به 64 سمن رسیده است.
وی ادامه داد: 99 سمن دیگر نیز در حال انجام مراحل نهایی به منظور اخذ مجوز فعالیت در این استان هستند.
وی افزود: با رویکرد دولت تدبیر و امید، انگیزه برای مشارکت و به اجرا در آوردن طرح هایی که دولت ها قادر به اجرای آن نبودند توسط سمن های فعال در سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.
وی با اشاره به وجود افزون بر 800 هزار جوان در سیستان و بلوچستان و اهمیت راه اندازی خانه جوانان برای آنان گفت: هم اینک یک خانه جوانان در زاهدان فعال شده و خانه دوم جوان استان نیز تا پایان اردیبهشت ماه در چابهار راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت به عنوان پهناورترین استان کشور بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 همچنان جوانترین استان کشور محسوب می شود.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.