عباس اشکانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال 950 هکتاراز زمین های کشاورزی زاهدان به کشت گندم و هزار و 100 هکتار به کشت جو اختصاص دارد.
وی افزود: با توجه به اینکه متوسط برداشت گندم و جو به ترتیب در زاهدان سه و نیم تن و 2 هزار و 800 تن است پیش بینی می شود در پایان برداشت این محصولات در خرداد ماه جاری افزون بر 6 هزار تن از این 2 نوع محصول برداشت شود.
وی افزود: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شهرستان زاهدان به صورت مستقیم به سیلوها و جو به شرکت پشتیبانی امور دام استان حمل می شود.
وی از برداشت زیره سبز در سطح 18 هکتار از زمین های کشاورزی زاهدان خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 800 کیلوگرم زیره تا پایان اردیبهشت ماه جاری در این شهرستان برداشت شود.
مدیرجهاد کشاورزی زاهدان گفت: کشت زیره سبز به عنوان یکی از گیاهان دارویی در راستای تغییر الگوی کشت، کاهش اثرات خشکسالی و ایجاد اشتغال در این شهرستان صورت گرفته است.
اشکانی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زاهدان گفت: سالانه از سطح 6 هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.
وی ادامه داد: بهره برداران بخش کشاورزی زاهدان در مدت یک سال از پنج هزار و 500 هکتار باغات این شهرستان سه هزار و 500 تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می کنند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.