به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به 'نواز شریف' به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای نواز شریف
نخست وزیر محترم پاکستان
السلام علیکم و رحمة الله
همانگونه که مطلعید مقارن ساعت 18 و 30 دقیقه روز چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه 1396 گروهی از اشرار مسلح از خاک کشور پاکستان در حوالی مرز میرجاوه به خاک کشور ایران نفوذ کرده و ضمن درگیری با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران متاسفانه تعداد ١٠ تن از آنان را شهید کردند.

جناب آقای نخست وزیر؛
جمهوری اسلامی ایران همواره ثبات، امنیت و رشد و شکوفایی پاکستان را دستور کار اصلی خود در روابط با کشور دوست و همسایه پاکستان می داند و از اینکه بارها توسط اشرار مسلح و تروریست های اجاره‌ای از خاک پاکستان مورد تعرض قرار می گیرد بسیار متاسف است. مرزهای دو کشور در طول تاریخ مرزهای امن بوده و ساکنان مرزی که از قرابت های قومی و خویشاوندی برخوردارند، همواره در صلح و آرامش زندگی مسالمت آمیزی داشته اند. خاک ایران هیچگاه علیه همسایگان خود از جمله پاکستان مورد سو ء استفاده قرار نگرفته اما متاسفانه عدم اقدام و برخورد لازم باعث خسارات و کشته شدن مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و بعضا مردم بیگناه شده است.
برای چندمین بار است که تعرضات مشابهی از سوی اشرار و گروه های تروریستی از خاک پاکستان علیه جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد و برغم وعده‌های مقامات مسئول آن کشور همچنان شاهد تکرار این حوادث تلخ هستیم.
متأسفانه امروزه شاهدیم که برخی کشورها با جنگ های نیابتی خود وحدت جهان اسلام را نشانه رفته و می‌کوشند با حمایت از اقدامات تروریستی، خشونت، نا امنی، فقر و عقب ماندگی را جایگزین رشد و شکوفایی و عزت و بهروزی مردم منطقه کنند. ضمن ابراز نگرانی عمیق و تاسف شدید از تکرار تعرضات تروریستی از خاک پاکستان به خاک جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود برای حفظ و ارتقاء روابط خوب و برادرانه دو کشور دستور فرمایید مسببین این اقدام تروریستی تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و به محکمه عدالت سپرده شوند.
سلامت و سعادت جنابعالی و عزت و بهروزی مردم شریف پاکستان را از خداوند متعال آرزومندم.
شبس 1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.