فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام دو باند بین‌المللی مواد مخدر و کشف بیش از 2 تن مواد افیونی و همچنین هلاکت و دستگیری 6 قاچاقچی دیگر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان، سردار حسین رحیمی اظهار داشت: ماموران انتظامی ایرانشهر با پشتیبانی فنی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با گسترش چتر اطلاعاتی خود در جنوب استان به سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند بزرگ و بین‌المللی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای این باند مسلح، مقادیر قابل توجهی مواد مخدر را از مناطق صفر مرزی با استفاده از خودروهای تندرو بارگیری کرده و قصد انتقال به عمق کشور را دارند.
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اعضای این باند بین‌المللی که با 2 دستگاه خودرو سبک در حال جا به جایی مواد مخدر بودند و به صورت مداوم مورد پایش تخصصی یگان‌های اطلاعاتی قرار داشتند، در منطقه دشت "سمسور" شهرستان ایرانشهر وارد کمین تکاوران پلیس شدند و در حالی که قصد تغییر مسیر و فرار از منطقه را داشتند، به صورت مسلحانه با تیم‌های عملیاتی پلیس درگیر شدند.
 
وی تصریح کرد: در این درگیری مسلحانه که حدود یک ساعت ادامه داشت، با آتش پرحجم تکاوران پلیس، دو تن از اعضای این باند بزرگ به هلاکت رسیده و دو قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار نیز دستگیر شدند که ماموران در بازرسی از خودروهای قاچاقچیان یک تن و 6 کیلوگرم تریاک، 3 قبضه سلاح و مقادیر متنابهی مهمات مربوطه را کشف کردند.
 
رحیمی با اشاره به اجرای یک عملیات موفق پلیسی دیگر در شهرستان خاش افزود: در تعاقب اقدامات شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان‌های‌خاش و زاهدان یک باند مسلح قاچاق موادمخدر شناسایی شد که پس از هفته ها اقدامات تخصصی و اطلاعاتی 4 دستگاه خودرو سبک متعلق به اعضای این باند در محورهای فرعی شهرستان خاش  به طور نامحسوس تحت نظر قرار گرفت.
 
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: قاچاقچیان مسلح پس از ورود به منطقه کمین تیم‌های عملیاتی پلیس با آنها به صورت مسلحانه درگیر شدند و ماموران پلیس در این عملیات ضمن دستگیری 2 قاچاقچی حرفه‌ای، یک تن و 2 کیلوگرم تریاک و 617 کیلوگرم حشیش را به همراه یک قبضه سلاح کلاش و مهمات مربوطه کشف کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.