معاون اداری و مالی فرماندار زاهدان گفت: تعداد شعبه های اخذ رای در زاهدان نسبت به سال گذشته 24.5 درصد افزایش یافته است .

به گزارش خبرنگار ایلنا، نعمت الله نجاری صبح امروز در کمیسیون تبلیغات انتخابات که به منظور اطلاع رسانی درخصوص دستورالعمل تبلیغات انتخابات به کاندیداها و روسای ستاد تبلیغاتی در سالن جلسات فرمانداری زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: تعداد شعب اخذ رای در نقاط پرتراکم شهرستان زاهدان افزایش یافته و تعداد شعب از 170 مورد به 223 مورد رسیده است .

وی افزود: شهرستان زاهدان در حوزه مشارکت کاندیداهای انتخابات شورای شهر رتبه ششم کشوری را به خود اختصاص داده و استقبال برای مشارکت کاندیداها افزایش یافته است .

بخشدار مرکزی زاهدان در این نشست گفت: حدود 120 روستا در سال 95 واجد شرایط شورا بودند که 101 روستا در ثبت نام انتخابات شورای روستا شرکت کرده و از این تعداد  89 روستا شرایط  لازم برای شرکت در انتخابات را کسب کرده اند .

عصمت سعیدی مهر با اشاره به مشارکت 30 نفر از بانوان در ثبت نام کاندیداهای شهر و روستا در بخش مرکزی زاهدان ،خاطر نشان کرد: تعداد روستاهای شرکت کننده در دوره گذشته 43 مورد بودند که امسال به 89 روستا افزایش یافت .

بخشدار کورین هم  با اشاره به ثبت نام 308نفر در انتخابات شورای روستا در بخش کورین ، افزود: در این دوره از ثبت نام شورای روستای بخش کورین 294 نفرمرد  و 14 نفر زن بوده اند که مشارکت بانوان در این دوره از انتخابات افزایش چشمگیری به نسبت دوره های قبل داشته است.

محسن شه بخش خاطر نشان کرد: صد در صد شرکت کنندگان در دو روستای بخش کورین زن بوده اند.

در این نشست دستورالعمل هایی به منظور اطلاع رسانی درخصوص دستورالعمل تبلیغات انتخابات به کاندیداها و روسای ستاد تبلیغاتی ارائه شد که در ادامه به مواردی از آن ها اشاره می شود :

ـ مطبوعات دولتی یا مطبوعاتی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند می‌توانند در راستای تشویق مردم به شرکت در انتخابات، آگهی مبنی بر تشویق به مشارکت انتخاباتی سازمانها، نهادها، احزاب و گروهها را منعکس نمایند.

ـ پخش تراکت ، نصب پوستر و بنر توسط سازمانها، نهادها، اقشار، گروهها، جمعیتها و احزاب قانونی بدون ذکر نام و عکس کاندیداها صرفاً جهت اطلاع رسانی و تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات در اماکن مجاز (که از سوی شهرداریها با هماهنگی فرمانداران و بخشداران مشخص می‌شود).

ـ استفاده از تلویزیون‌های شهری به منظور جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و بدون تبلیغ له یا علیه کاندیداها.

ـ اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها بدون ذکر عنوان و مسئولیت خود، مشروط به اینکه مدرک کتبی مربوط به امضای آنها تسلیم هیات اجرایی انتخابات شده باشد.

ـ مجامع و گروه های هر حوزه انتخابیه می تواند حمایت خود را از نامزد مورد نظر کتبأ به وی اعلام و نامزد مزبور می تواند حمایت اقشار و گروه های ممختلف را در ذیل دو پوستر مجاز و زندگی نامه منتشر نماید.

ـ پوستر و عکس در دو فرم مجاز بوده و اندازه آن محدود نشده است و صرفا باید کاغذی باشد.

- مقصود از استفاده از دو فرم  عکس، نیز دو نوع پوستر کاغذی می باشد که به شکل تمام رخ یا نیم رخ و حتی ایستاده به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ شده باشد.

- نوشتن مطالب تبلیغاتی در صدر یا ذیل هر دو نوع فرم عکس بلااشکال است.

- استفاده از هرگونه تابلو ، بنر، پلاکارد و ... در محل ستاد تبلیغات مجاز است.

- استفاده از تراکت از طرف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری.

- مقصود از پلاکادر و تراکت عبارت از هرگونه تبلیغات پارچه ای، کاغذی، مقوایی، فلزی و سیلک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.