رضا نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال زراعی 95 - 96 در مجموع 76 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان زیر کشت گندم از نوع هامون، کراس بورانی، سیستان و s7811 رفته است.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 100 هزار تُن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.
وی افزود: 24 مرکز خرید تضمینی گندم در حال حاضر در سیستان و بلوچستان فعال است که گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به قیمت 13 هزار ریال خریداری می کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سال گذشته بیش از 950 میلیارد ریال بابت خرید گندم به بهره برداران پرداخت شد، بیان کرد: امسال برای خرید سه هزار تن بذر گندم نیز برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
نجفی خاطر نشان کرد: همچنین امسال در راستای سیاست های حمایتی دولت علاوه بر خریدهای تضمینی، 620 میلیارد ریال اعتبار به آبیاری تحت فشار و 27 میلیارد ریال یارانه برای بذر و نهال انواع محصولات کشاورزی اختصاص یافته است.
به گزارش ایرنا هم اینک در بیش از 200 هزار هکتار از زمین های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در 80 هزار هکتار از باغ های استان انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می شود.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی**انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.