به گزارش ایرنا پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به این همایش قرائت شده که در بخشی از آن آمده است: حیات انقلاب اسلامی و تداوم آن را مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های مجاهدانی هستیم که همواره عزت و سرافرازی دین، میهن و ارزش های والای انقلابی را بر لذت های زود گذر دنیوی خویش ترجیح داده و با پیروی از ولی امر مسلمانان جهان از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
در ادامه این پیام آمده است: فرهنگ ایثار و شهادت موهبتی گران سنگ است که مایه عزت و شرف نظام اسلامی محسوب شده و در آن یاس، ناامیدی، شکست و تسلیم در مقابل اراده دشمن معنی و مفهوم ندارد، فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عاشورایی، انتظار و آزادگی و پشتوانه مستحکمی برای عزت و حیات ملی ایران اسلامی است.
در این پیام آمده است: بی گمان این فرهنگ حیات بخش، موتور حرکت انقلاب اسلامی و رمز برون رفت از آسیب های اجتماعی، مقابله با تهدیدات امنیتی، زیاد خواهی بیگانگان و نسخه شفابخش حوزه های اقتصادی، تولید، اشتغال، خودکفایی و قطع وابستگی در دهه پیشرفت است و عزت، افتخار، آسایش و اقتصاد گویا و درون زا را به همراه خواهد داشت.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن تقدیر از دانشگاه سیستان و بلوچستان و دستگاههای همکار به دلیل برگزاری همایش علمی، پژوهشی و تحقیقاتی «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» برنقش سازنده و اثر بخش دانشگاهها، موسسات و مراکز آموزش عالی در تبیین ماهیت و مصادیق عملی ایثار در حوزه های اجتماعی، شیوه های کاربردی و نیز نهادینه کردن این فرهنگ مقدس تاکید کرده و توجه تمام مدیران دستگاههای اجرایی به ویژه استانداران سخت کوش به عنوان روسای شوراهای استانی را بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواستارم.
رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: همه باید برای حفظ و نگهداری از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی راه ایثارگران و شهدا که برای دفاع از عزت و پایداری ملت و آسایش و اقتدار کشور تلاش کردند، از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.
علیرضا بندانی افزود: سیستان و بلوچستان با تقدیم بیش از 2 هزار شهید، چهار هزار جانباز و 500 نفر آزاده نقش خودش را در تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کرده است.
وی ادامه داد: دانشگاه سیستان و بلوچستان تنها نهاد و موسسه ای در استان محسوب می شود که بیشترین آمار ایثارگران را در درون خود جای داده است.
وی گفت: امیدواریم همایش امروز بتواند نقش مناسبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه داشته باشد.
کتاب اعلام(اسامی) شهدای سیستان و بلوچستان در این همایش رونمایی شد.
به گزارش ایرنا همایش ملی یک روزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با حضور قائم مقام وزیر کشور، مشاور وزیر کشور، استاندار و شماری از مسئولان استانی و مشاوران استانداران سراسر کشور در امور ایثارگران امروز /یکشنبه/ در تالار امام رضا(ع) دانشگان سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی** انتشاردهنده: اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.