به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی شنبه شب در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر آن چیزی که در مسیر تولید خدشه وارد می کند باید جلوی آن را گرفت که خوشبختانه دولت تدبیر و امید در این زمینه گام های ارزنده ای برداشته است.
وی طرح جامع سامانه انبارها را یکی از گام های مهم برای جلوگیری از قاچاق کالا ذکر کرد و افزود: این طرح ملی که از اواخر اردیبهشت ماه امسال اجرایی می شود باید به صورت جدی و با عزم ملی مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی ادامه داد: هر اندازه دامنه اطلاعات مردم در زمینه قاچاق افزایش یابد ورود این گونه کالاها توسط قاچاقچیان کاهش می یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید بدون هیچ ملاحضه ای در راه مبارزه با قاچاق کالا گام برداشت.
هاشمی اظهار داشت: باید از ظرفیت دستگاهها و رسانه ها برای آگاهی بخشیدن به مردم به منظور مبارزه با قاچاق کالا بیشترین بهره را برد.
وی با بیان اینکه قاچاق تهدیدی برای سلامت عموم جامعه است افزود: با صدور مجوز واردات قانونی می توان ضمن تامین نیاز بازار داخلی راه را برهرگونه اقدام غیر قانونی بست.
وی با بیان اینکه با انسداد مرزها موافق نیستم بیان کرد: می توان از ظرفیت های سیستان و بلوچستان از جمله پرواربندی و کشتارگاهها برای تامین گوشت مورد نیاز کشور استفاده کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 97 هزار و 318 راس گاو در استان پلاک کوبی شدند گفت: همچنین 30 هزار پلاک نیز در اختیار شرکت ها برای پلاک کوبی قرار گرفته است.
رضا نجفی اظهار داشت: 26 هزار و 180 نفر شتر در سیستان و بلوچستان به جز شهرهای شمالی استان، فنوج، سرباز و قصرقند پلاک کوبی شدند.
وی ادامه داد: هم اینک هفت هزار پلاک دیگر برای پلاک کوبی شترهای استان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار این کار انجام خواهد شد.
وی با قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان برای پیگیری واردات دام سبک افزود: تاکنون برای واردات 43 هزار راس گوسفند مجوز صار شده است.
وی افزود: از میان 43 هزار راس مجوز صادر شده برای گوسفند تنها 2 هزار و 546 راس آن از مرز پیشین وارد شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.