به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: سال گذشته 8 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان سیستان و بلوچستان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به اینکه مشاغل خانگی و کسب و کار خرد از جمله مشاغل مزیت‌دار به شمار می‌روند، در سال جاری نیز با تخصیص اعتبار به استان روند پرداخت تسهیلات ادامه دارد.

وی افزود: حدود 250 هزار نفر در سیستان و بلوچستان جامعه کار و تولید را تشکیل می‌دهند که از این تعداد 190 هزار نفر بیمه شده اصلی هستند.

جهاندیده با اشاره به ثبت‌نام 35 هزار نفر در سامانه کاریابی‌های غیردولتی تا پایان سال 95 در استان، گفت: هدف‌گذاری در حوزه اشتغال برای طیف‌های مختلف افراد جویای کار صورت می‌پذیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان از تداوم طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی  خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح سامانه‌ای تعریف شده که هم افراد جامعه هدف و هم واحدهای پذیرنده این طرح، در این سامانه، اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی از طرح "تکاپو" به عنوان یک طرح مهم در راستای اشتغال پایدار در کشور یاد کرد و گفت: این طرح که مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است، با استفاده از ظرفیت بومی و بکارگیری شیوه‌های نوین، به دنبال اجرای رشته‌های پراشتغال در سراسر استان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625049
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.