دکتر منصور خاشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 18 هزار متر مربع به زیرساخت های بهداشت و درمان شهرستان خاش با اعتبار 260 میلیارد ریال در دولت یازدهم افزوده شده است.
وی بیان کرد: خاش تعداد زیادی خانه بهداشت با عمر بالای 20 سال و فرسوده داشت که به همت دولت تدبیر و امید و در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت 28 خانه بهداشت جدید، 10 مرکز جدید خدمات جامع سلامت در اسلام آباد گرنچین و میر آباد، بیلری، ناصری، دهپابید، گوهر شهر، نجف آباد و سه مرکز در شهر، سه واحد تسهیلات زایمانی، پنج پایگاه سلامت، 10 پانسیون پزشکان، سه پانسیون ماما، یک واحد ایمن زایمان و یک آموزش بهورزی در این شهرستان احداث شده است.
وی افزود: با توجه به نیاز جامعه و به دلیل تغییر بیماری ها از واگیر به غیر واگیر و گسترش حاشیه نشینی و نبود پوشش مراقبتهای بهداشتی تلاش شد که خدمات شایسته ای به مردم ارائه شود.
وی خاطر نشان کرد: جذب مراقب سلامت، کارشناس تغذیه و روانشناس بالینی از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در شهرستان خاش است.
رئیس مرکز بهداشت و درمان خاش گفت: میزان مرگ میر کودکان زیر پنج سال از 24 درصد به 16 درصد، مرگ نوزادان از 12 درصد به 9 درصد، مرگ زیر یکسال از 19 درصد به 11 درصد و مرگ مادران از هشت درصد به 6 درصد و زایمان بهداشتی نیز از 89 درصد به 95 درصد در مدت سه سال اخیر کاهش و افزایش یافته است.
رئیس بیمارستان امام خمینی (ره ) خاش نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ساخت و اجرای پروژه های شاخصی مانند بلوک زایمانی کوثر، کلینیک تخصصی، توسعه اورژانس، مرکز امحاء زباله و بازسازی تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان با هزینه 71 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید انجام شده است.
رضا کرد اظهار داشت: همچنین افزون بر 10 واحد پانسیون ویژه متخصصان در شهرستان خاش در حال ساخت است.
به گفته وی در بیمارستان امام خمینی خاش هم اینک 19 پزشک متخصص داخلی، عفونی، اطفال، زنان، قلب، رادیولوژی، جراحی، ارتوپدی، روانپزشکی، پاتولوژی و داروسازی و 6 پزشک عمومی فعالیت دارند و ضریب اشغال تخت در این بیمارستان 156 تخت خوابی بالای 95 درصد است.
به گزارش ایرنا خاش دارای 156 تخت فعال بیمارستانی، یک موسسه سلامت، 21 مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، 100 خانه بهداشت، هشت پایگاه سلامت، سه واحد تسهیلات زایمانی، 6 آزمایشگاه تشخیص طبی، یک آموزشگاه بهورزی، 9 پایگاه اورژانس، سه درمانگاه خصوصی وهفت داروخانه است.
شهرستان 182 هزار و 472 نفری و مرزی خاش با ترکیب 38 درصدی جمعیت در شهر و 62 درصد در روستا دارای سه بخش، 2 شهر،11 دهستان و 986روستا بوده و در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3213خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی انتشاردهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.