سونیا پوریامین روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی زاهدان (میرجاوه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در چند سال اخیر با اجرای طرح رونق تولید به ویژه سال 95، شمار زیادی از کارخانه های خرد و صنایع کوچک در سطح کشور راه اندازی شدند و آمار کارگران آنها افزایش پیدا کرد و توانستند مواد اولیه خود را فراهم کنند.
وی افزود: امیدواریم سال 96 علاوه بر رونق تولید به حوزه اشتغال و معرفی پتانسیل های واحدهای تولیدی و صنایع کوچک به جوانان بیشتر پرداخته شود.
وی تاکید کرد: باید جوانان هر استان را با ظرفیت های حوزه اشتغال همان منطقه آشنا کرد به این معنی که بیشتر از توانمندی آنان برای رونق تولید بهره گرفت.
مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: احساس می شود جوانان خیلی علاقه به شغل کارمندی با درآمد ثابت ندارند و بیشتر به دنبال راه اندازی فعالیت های خرد هستند بر این اساس باید تسهیلاتی برای آنان فراهم کرد.
پوریامین ادامه داد: تا جایی که ممکن است باید به معرفی پتانسیل های هر استان در هر حوزه ای که جوانان برای سرمایه گذاری تمایل دارند، پرداخته شود.
وی افزود: دانشجویان در دانشگاه های فقط اطلاعات تئوری را فرا می گیرند و خیلی از ظرفیت های اقتصادی از جمله شهرک های صنعتی مطلع نیستند بر این اساس باید برای دانشجویان سال آخر در رشته های مختلف تورهای اطلاع رسانی ویژه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار کرد.
وی اظهار داشت: پتانسیل های بسیار خوبی در شهرک های صنعتی وجود دارد که جوانان می توانند با تعریف طرح های تولیدی مناسب و آگاهی از صفر تا صد مراحل از جمله فروش و شناسایی بازار هدف بهترین استفاده را از این ظرفیت ها داشته باشند.
وی بیان کرد: ضعف واحدهای تولیدی در شرایط کنونی این است که در زمینه فروش نمی توانند به خوبی برنامه ریزی داشته باشند بر این اساس جوانان علاقه مند به فعالیت های اقتصادی در مرحله نخست باید روش های فروش را یاد بگیرد و بدانند کالای تولیدی خود را چگونه در بازار عرضه کنند.
وی در رابطه با ظرفیت های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بسیار جای خوشحالی است که این استان این همه مدیر زن دارد و امیدواریم بعد از 37 سال حداقل این استان یک پایلوت برای ایران در این زمینه باشد.
به گزارش ایرنا مشاور رسانه ای وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان به همراه دیگر مدیران استانی امروز /چهارشنبه/ از روند فعالیت چهار واحد اقتصادی مستقر در شهرک صنعتی زاهدان بازدید کردند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در رابطه با وضعیت این واحدهای اقتصادی به خبرنگار ایرنا گفت: واحدهای تولیدی بازدید شده امروز شامل شرکت تولیدی سموم دفع آفات نباتی، شرکت صنایع بافت تور ماهیگیری و شرکت تولیدی پوشاک ناجی پوشش و طرح تولید و بسته بندی آب تفتان با سرمایه گذاری خارجی است.
نادر میرشکار افزود: شرکت تولیدی سموم دفع آفات نباتی (آریا شیمی) از سال 78 فعالیت خود را در زاهدان آغاز کرده و یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید و صادرات محصولات دفع آفات نباتی در سطح کشور است.
وی ادامه داد: 10 درصد از تولید سموم دفع آفات نباتی کل کشور به این شرکت اختصاص دارد و هم اینک با 70 درصد ظرفیت خود 46 قلم کالا را در این زمینه تولید می کند.
وی ظرفیت این واحد اقتصادی را تولید سه هزار تن محصولات دفع آفات نباتی در سال عنوان کرد و گفت: 250 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند و سال گذشته 1،5 میلیون دلار محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و ترکمنستان صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته 20 میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات رونق تولید برای افزایش تولید و اشتغال به این واحدهای اقتصادی پرداخت شده است.
میرشکار در رابطه با شرکت صنایع بافت تور ماهیگیری اظهار داشت: این شرکت ظرفیت تولید 2 هزار و 200 تن تور ماهیگیری و انجام 550 تن رنگرزی تورهای ماهگیری را در سال دارد و با سرمایه گذاری 230 میلیارد ریالی موجب اشتغال 91 نفر شده است.
وی گفت: همچنین شرکت تولیدی ناجی پوشش از مجموعه شرکت های بنیاد تعاون ناجاست که در سال 78 با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تولید انواع پوشاک از جمله نظامی در این استان راه اندازی شده است.
وی افزود: روزانه بیش از 300 نفر در یک شیفت کاری در این مجموعه فعالیت می کنند و ظرفیت تولید این مجموعه 6 میلیون عدد انواع پوشاک در سال است.
وی بیان کرد: طرح تولید و بسته بندی آب آشامیدنی با سرمایه گذاری خارجی در شهرک صنعتی زاهدان در حال اجراست.
وی ادامه اداد: عملیات ساخت این واحد بسته بندی آب آشامیدنی با سرمایه گذاری 40میلیارد ریال از سال گذشته در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع در شهرک صنعتی زاهدان آغاز شده که ظرفیت تولید و بسته بندی 15 هزار متر مکعب آب آشامیدنی را دارد.
وی گفت: این واحد آماده بهره برداری است.
به گزارش ایرنا 27 شهرک و ناحیه صنعتی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042**3213 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی**انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.