به گزارش ایرنا علی اصغر جمشیدنژاد روز سه شنبه در نشست اعضای شورای اداری شهرستان خاش افزود: تلاش برای ارتقای شاخص های سلامت و کاهش آمارهای مرگ و میر زنان از اولویت های مهم دولت و مجموعه وزارت بهداشت و درمان است.
وی بیان کرد: اختصاص 100دستگاه آمبولانس و ایجاد چندین مرکز درمان بستر و بیمارستان و اورژانس و زایشگاه و غیره از دستاوردهای ارزشمند سفر چهار روزه وزیر بهداشت به استان بوده که در راستای اجرای طرح تحول سلامت و پیگیری های استاندار و مقامات استان ارتقای شاخص های سلامت استان را شاهد بوده ایم.
وی ادامه داد: مبحث آموزش و پرورش و شاخص های خدمات در این حوزه و کمک به جذب بازماندگان از تحصیل در استان نیز با موفقیت های بالایی همراه بوده و دولت همچنان تلاش می کند در این مسیر بیش از این خدمات ارائه دهد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پیگیری برای اختصاص سه هزار نیروی آموزشی و فرهنگی و تلاش برای جذب نیروی انسانی از اقدامات ارزشمند دولت در استان بوده است.
وی گفت: دولت برای توسعه استان هدف گذاری های برجسته ای کرده که اجرای پروژه گازرسانی به صورت جهاد گونه شاخص کار دولت را نشان می دهد و پس از گازرسانی به زاهدان دیگر شهرهای استان گازدار می شوند و در ادامه به رفع معضلات بیکاری و اشتغالزایی کمک می شود.
جمشیدنژاد افزود: راه آهن نیز از پروژه های شاخص دیگر در استان بوده که هم اینک سه پیمانکار در حال کار هستند.
وی استقرار ادارات در مراکز بخش ها را به عنوان اولویت در دولت در راستای خدمت رسانی شایسته به مردم عنوان کرد.
جمشیدنژاد رفع مشکلات حوزه ثبت احوال و صدور شناسنامه برای بیش از 22 هزار نفر با هدف خدمت رسانی به مردم و نیز شنیدن دغدغه های مردم و طرح مشکلات از سوی منتقدان و از جمله امامان جمعه و شوراها و نمایندگان مردم در مجلس و بهره گرفتن از ظرفیت های نظر سنجی را از اولویت های مهم دولت در استان برشمرد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدواریم عقلانیت به شکلی در کشور حاکم شود که در حد و شان جامعه ایرانی خدمات به مردم ارائه شود.
وی تبعیت از قانون و اجرای قانون خدمات و تقسیمات کشوری را مهم خواند و از مسئولان خواست مسیر قانون را در دستور کار خود قرار دهند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان برگزاری انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و پنجم شوراها را در کشور با اهمیت دانست و از عملکرد فرمانداری و بخشداری های خاش در راستای ثبت نام کمی و کیفی انتخابات و کسب جایگاه ممتاز در این عرصه قدردانی کرد و گفت: مشارکت در عرصه انتخابات بسیار مهم بوده و باید به کیفیت برگزاری آن و انتخاب افراد توانمند و با تجربه و دارای علم و آگاهی، خلاقیت و ابتکار توجه شود زیرا افراد شایسته بهتر می توانند پیگیر امور باشند و در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها موفق ظاهر شوند.
جمشیدنژاد جذب حداکثری مردم و برگزاری سالم و باشکوه انتخابات و صیانت از آرای مردم را از وظایف مهم مسئولان در انتخابات عنوان و تاکید کرد: باید تلاش شود همه مردم بتوانند آرای خود را به صندوق های رای بیندازند.
وی مدیریت درست منابع و امکانات در شهر و جوامع را نتیجه انتخاب درست شوراها عنوان کرد و افزود: باید نگاهی وجود داشته باشد که همه منابع و امکانات با نیازسنجی ها و اولویت بندی ها صرف و هزینه شوند.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان ضرورت بیان خدمات دولت و دفاع از اقدامات انجام شده و پاسخگویی به انتقادات و شفاف سازی عملکرد ها را یادآور شد.
فرماندار خاش هم گفت: تلاش برای تحقق شعار سال در دستور کار دولت بوده لذا برای موفقیت در عرصه اشتغال و تولید و رونق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی همت همه دستگاه ها و سازمان ها لازم است.
محمداکبر چاکرزهی افزود: دستاوردهای ارزشمندی در چهار سال اخیر از طریق موفقیت در برجام و سامان دادن به اقتصاد کشور و تامین امنیت به دست آمده و شاخص های خدمات در ابعاد مختلف از رشد خوبی برخوردار است.
وی پویایی اقتصاد را ناشی از عملکرد موفق دولت در عرصه های مختلف عنوان کرد و اظهار داشت: خداوند را شاکریم به همت دولت و تلاش های صورت گرفته برنامه های خوبی برای توسعه کشور اجرا شده و دولت در شرایط دشوار و سخت اقتصادی و تحریم ها و شیطنت های دشمنان توانست خدمات گسترده ای را برای مردم ایران انجام دهد.
چاکرزهی برقراری امنیت و آرامش در جامعه را در سطح کشور و استان بی مثال دانست.
وی تلاش برای کاهش خسارت های ناشی از سوانح رانندگی و اجرای طرح تحول سلامت و مقابله با بیماری ها و پرداخت 110میلیارد ریالی حق بیمه در حوزه سلامت و ارتقای شاخص های آموزشی، ثبت وقایع چهارگانه، راهسازی، کاهش اختلافات طایفه ای در خاش را از اقدامات ارزشمند مسئولان برشمرد.
بخشدار ایرندگان، رئیس شورای شهر نوک آباد، مدیران ادارات آموزش و پرورش و بهداشت و درمان خاش نیز گزارش هایی از اقدامات انجام شده ارائه کردند.
شهرستان 174هزار نفری و مرزی خاش در 185کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.