به گزارش ایرنا، سفر به سرزمین سیستان و بلوچستان و شهرهای مختلف آن برای هر گردشگر داخلی و خارجی جذابیت خاص خودش را دارد.
شماری از مدیران تورهای مطرح گردشگری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با ابراز گلایه از نبود زیرساخت های گردشگری در چابهار و کنارک به صورت مشترک، نبود سرویس بهداشتی، استراحتگاه و کمپ تفریحی و ورزشی و نامناسب بودن آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت را از جمله مشکلات زیرساختی در سواحل زیبای چابهار تا گواتر و پسابندر عنوان کردند.
این گردشگران نبود تبلیغات مناسب از جذابیت های گردشگری چابهار و کنارک در حوزه شبکه های اجتماعی، فضای مجازی و رسانه های جمعی را یک ضعف بزرگ عنوان کرده و گفتند که گردشگران شناختی از ظرفیت های کم نظیر گردشگری این منطقه ندارند.
مدیرعامل هلدینگ معتبر تورهای گردشگری علاء الدین در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: مدیران تورهای گردشگری و افراد مرتبط با این حوزه اطلاع چندانی از ظرفیت های گردشگری چابهار و سواحل مکران نداشتد که این سفر خاطرات خوشی را برای آنان رقم زد.
امیرحسین جعفری اظهار داشت: چابهار و کنارک جذابیت های کم نظیری در زمینه سواحل بکر، گل فشان، گونه های جانوری، بازارهای سنتی خرید، آثار تاریخی و کوههای مریخی دارند.
وی افزود: منطقه آزاد تجاری و شهرداری چابهار برای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های گردشگری در قالب عکس، فیلم و کلیپ تلاش کنند.
وی خواستار تمهیدات لازم برای سفر ارزان قیمت هوایی، دریایی و زمینی به چابهار شد و گفت: در ایام نوروز امسال برای سفر یک نفر بیش از 9 میلیون ریال هزینه بلیط رفت و برگشت هواپیما به این منطقه بوده است که این هزینه سنگین قابل پرداخت برای خانواده چند نفره نیست.
وی موسیقی غنی، سواحل زیبا و فرهنگ مردم بلوچ را فوق العاده توصیف کرد و اظهار داشت: گردشگران را با فرهنگ مردم و موسیقی منطقه باید آشنا کنیم تا بتوانند افراد دیگری را به این منطقه جذب کنند.
مدیرعامل هلدینگ معتبر تورهای گردشگری علاء الدین بر تبلیغات محیطی و تلویزیونی جاذبه های گردشگری چابهار و کنارک در مرکز کشور و کشورهای همجوار تاکید کرد و گفت: بزودی تورهای گردشگری دیگری برای شناخت بهتر از منطقه برنامه ریزی خواهد شد.
جعفری برگزاری جشنواره های خرید، ورزشی، فرهنگی و برنامه های شاد و متنوع را از عوامل جذب گردشگر عنوان کرد و بر توسعه زیرساخت های گردشگری چابهار و کنارک تاکید کرد.
وی فرهنگ درست استفاده از جاذبه های گردشگری و نظافت مناطق بکر تفریحی چابهار را خواستار شد و افزود: متاسفانه نبود سطل زباله برای جمع آوری زباله ها در مناطق بکر گردشگری ساحلی این شهرستان سبب رهاسازی زباله و موجب کثیف شدن مناطق گردشگری شده است.
وی ادامه داد: نباید اجازه داد در مناطق گردشگری افراد یادگاری بنویسند و یک اثر تاریخی و طبیعی را زشت جلوه دهند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار نیز گفت: حضور تورگردانان مطرح کشوری در چابهار و کنارک سبب می شود تا آنان بتوانند زمینه حضور گردشگران را در قالب تورهای گردشگری فراهم کنند.
عبدالرحیم کردی اظهار داشت: مردم و مسئولان برای آشنایی بهتر مسافران با جاذبه های توریستی و گردشگری چابهار باید تلاش کنند تا موجب رونق اشتغال و توسعه شوند.
وی افزود: حضور 45 نفر از مدیران تورهای مطرح کشوری در چابهار می توانند زمینه سفر هزاران گردشگر را در سال جاری که استان با عنوان«سیستان و بلوچستان مقصد گردشگری ناشناخته ایرانیان» معرفی شده است را فراهم کنند.
وی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان برای رونق صنعت گردشگری استان به صورت ویژه به آژانس های فعال در چابهار 30 درصد تخفیف در زمینه های مختلف ارائه می کند.
وی خاطر نشان کرد: بزودی عملیات ساخت پارک بزرگ آبی در چابهار آغاز خواهد شد و این می تواند به جذب گردشگر کمک شایانی کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: در محدوده شهرستانهای چابهار و کنارک جاذبه های فراوانی وجود دارد که می تواند این منطقه را در زمره بکرترین مناطق گردشگری کشور قرار دهد.
کردی اظهار داشت: سواحل شنی، ماسه ای، صخره ای و مرجانی، غواصی و تفریحات و ورزش های دریایی، کوههای مینیاتوری یا مریخی، باغات میوه های گرمسیری، دریا بزرگ، اسکله های صیادی و ماهیگیری، دلفین ها، گل فشان ها و انواع گونه های جانوری دریایی، تمساح پوزه کوتاه یا گاندو برای گردشگران داخلی و خارجی جذاب و دیدنی هستند.
وی با بیان اینکه مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی برای سفر گردشگران به چابهار فراهم شده است خاطرنشان کرد: در سال گذشته 52 پرواز فرودگاه کنارک به 92 پرواز در ماه افزایش پیدا کرد که این امر نوید دهنده سفر بیشتر به این منطقه است.
وی از صدور مجوز ساخت چهار هتل جدید در منطقه آزاد چابهار خبر داد و افزود: با تکمیل این هتل ها تعداد تخت های اقامتی در چابهار از هزار و 38 تخت فعلی افزایش چشمگیری خواهد یافت.
وی اقامت افزون بر 338 هزار مهمان نوروزی با رشد 12 درصدی حضور گردشگران در ایام تعطیلات نوروز امسال را نمونه ای از توجه گردشگران به این منطقه عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار یکی از بزرگترین مشکلات را بی برنامگی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی برای جذب گردشگر و نبود اطلاع از نیازهای یک گردشگر عنوان کرد و گفت: باید تمامی بخش ها از جمله اقامت، پذیرایی، اسکان و تفریح برای رفاه حال مسافر فراهم شود.
کردی اظهار داشت: مدیران تورهای گردشگری برداشت و ایدهای خود از سفر و پیشنهادات و انتقادات را برای توسعه و رونق گردشگری به سازمان منطقه آزاد تجاری چابهار ارائه کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.