علی اصغر میرشکاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص نحوه شهادت شهید روح الله عالی و اینکه آیا این اقدام یک حرکت تروریستی بوده است یا خیر گفت: بررسی ها و تحقیقات فنی انجام شده از حادثه دوشنبه شب (21 فروردین) در محدوده پاسگاه قلعه بید از توابع بخش کورین شهرستان زاهدان که متاسفانه منجر به شهادت شهید روح الله عالی فرمانده گردان کورین تیپ 110 سپاه سلمان و کشته شدن 2 نفر از افراد محلی شد، نشان می دهد که این حادثه درگیری نبوده و هیچ گونه اقدام تروریستی در منطقه صورت نگرفته است.
علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: بررسی های میدانی نیز این مطلب را تایید می کند که نه اقدام تروریستی، نه اقدام افراطی و تکفیری و نه اقدامی بر ضد امنیت ملی بوده است.
وی بیان کرد: همچنین بررسی های بیشتر وجود کاروان حمل مواد مخدر در منطقه را نیز تایید نمی کند.
وی اضافه کرد: اما چند نکته در این زمینه قابل تامل است یک احتمال اینکه براساس اخبار واصله در منطقه سرقتی انجام شده و ممکن است این شهید بزرگوار به دنبال پیگیری این سرقت رفته باشد.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شهید عالی از روحیه بسیار خوب مردمی و تعامل مثبت با مردم برخوردار بود و ارتباط تنگاتنگی با معتمدان، ریش سفیدان و روحانیت منطقه داشت.
میرشکاری اظهار داشت: شهید عالی با استفاده از مردم و مسئولان نقش مهمی در امنیت منطقه برعهده داشته است.
وی بیان کرد: مردم منطقه نقش محوری شهید عالی را در تعامل مثبت، هماهنگی و تامین امنیت مردم محور تایید و و بر آن تاکید می کردند که این نشان از مدیریت بسیار خوب این شهید بزرگوار بوده است.
وی ادامه داد: اما در مورد علت شهادت این شهید بزرگوار نیاز به بررسی بیشتری دارد که اکنون کارشناسان فنی دستگاههای دست اندرکار مشغول انجام آن هستند و بررسی های خود را به مقامات قضایی ارائه می دهند.
وی اضافه کرد: همچنین با استفاده از اظهارات شاهدان صحنه و اتفاقات در محل حادثه و کارشناسی سلاح های کشف شده موضوع به طور دقیق مشخص خواهد شد.
وی افزود: 2 نفری که در این حادثه کشته شدند با شهید عالی ارتباط داشته و در فعالیت های منطقه مشارکت و وظایفی را نیز از سوی این شهید برعهده داشته اند.
معاون امنیتی انتظامی استاندار گفت: به هر حال یافته های کارشناسی و تحقیقات میدانی قاضی پرونده و کارشناسان پلیس آگاهی و بررسی های اطلاعاتی کارشناسان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور علت حادثه مشخص می شود.
میرشکاری اظهار داشت: آنچه مسلم است اینکه در منطقه اقدامات تروریستی، افراطی و تکفیری وجود نداشته است.
وی بیان کرد: یوسف شه بخش یکی از افرادی که در این حادثه کشته شد در جریان آزاد سازی چهار سرباز مرزبانی که در بهمن سال 92 در منطقه کهیرتوک به اتفاق شهید جمشید دانایی فر ربوده شده بودند نقش داشته است.
وی با اشاره به امنیت موجود سیستان و بلوچستان گفت: امنیت در استان با تدابیر شورای تامین و هم افزایی، هماهنگی و همکاری تمام اعضای این شورا، همکاری مردم، علما، ریش سفیدان و شوراهای شهر و روستا برقرار شده به طوری که در سالهای 94- 95 بهترین وضعیت امنیتی را بعد از پیروی انقلاب اسلامی این استان تجربه کرد.
وی ادامه داد: این موفقیت حاصل اقدامات خوب دولت تدبیر و امید در بخش های اقتصادی، همکاری تمام اعضای شورای تامین، دستگاه قضایی، نیروهای نظامی و انتظامی، سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات، مرزبانی، گروههای مرجع، علما و ریش سفیدان است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یکی از سیاست های استان در بخش امنیت برنامه محور بودن در تمام زمینه ها از جمله جرائم اجتماعی سازمان یافته، سرقت، قاچاق کالا و ارز، سوخت و سایر موضوعات امنیتی است.
میرشکاری اظهار داشت: شورای تامین در تمام موارد مذکور برنامه های مشخصی را تهیه و سند جامع توسعه امنیت پایدار را برای استان تدوین کرده است.
وی ادامه داد: اجرای این سند یکی از شاخص های مهم تامین امنیت پایدار در استان است.
وی بیان کرد: عناصر و عواملی که به هر دلیل توسط گروهک های معاند و عناصر خود فروخته فریب خورده و از اقدام خود پشیمان شده باشند می توانند با استفاده از رافت نظام جمهوری اسلامی به آغوش ملت بازگردند.
وی اضافه کرد: به افرادی که جذب چنین گروههایی شده باشند بعد از توبه و ابراز پشیمانی امان نامه داده می شود.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: معتمدان، ریش سفیدان و علما می توانند این افراد را به شورای تامین معرفی کنند و این شورای به اعتبار معرفی این بزرگان به آنان امان نامه اعطا می کند.
میرشکاری اظهار داشت: بیش از 40 نفر در سال گذشته از شورای تامین سیستان و بلوچستان امان نامه دریافت کردند.
وی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در سیستان و بلوچستان افزود: 210 تن مواد مخدر در سال گذشته در این استان توسط نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانی کشف شده است.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.