به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ افتتاح و روشن شدن مشعل گاز در شهر زاهدان در حالی ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ توسط دکتر حسن روحانی، رییس جمهور انجام شد که رسانه‌های منتقد دولت با تأکید براینکه «گاز به زاهدان رسیده ولی به زاهدانی‌ها نرسیده» سعی در کم‌رنگ کردن دستاورد دولت یازدهم در عمل به قول خود به مردم سیستان و بلوچستان کردند.

با این حال علی‌اوسط هاشمی دراین‌باره گفت: تاکنون ۱۳۰کیلومتر لوله‌گزاری و گازکشی شهری در زاهدان انجام گرفته است که با این میزان لوله‌کشی می‌توان ۱۳هزار خانواده را از امکان بهره‌برداری از گاز بهره‌مند کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین تأکید کرد: از این ۱۳هزار خانواده ۱۰ هزار خانواده در اولویت نخست هستند که شرکت گاز برابر فراخوانی که می‌دهد امکان استفاده از گاز را برای آنان مهیا می‌کند.

علی‌اوسط هاشمی درباره گازرسانی به سایر نقاط شهر زاهدان نیز افزود: تجهیز کارگاه برای لوله‌گذاری و لوله‌کشی ۳۵۰کیلومتر دیگر در شهر زاهدان انجام شده‌است و امیدواریم به زودی همه شهر زاهدان از نعمت گاز برخوردار شوند.

این در حالی است که کمترین تأثیر روشن شدن مشعل گاز در شهر زاهدان خوشحالی مردم از تغییر در این منطقه پس از ۳۷ است.

در چندسال اخیر لوله‌گذاری و لوله‌کشی گاز در محله‌هایی نظیر زیباشهر، خیابان جمهوری و خیابان بزرگمهر انجام گرفته که اینک در همین مناطق می‌توان گاز را به خانه‌های مردم برد.

پرویز سارانی عضو شورای شهر زاهدان ضمن اشاره به وفای به عهد دولت یازدهم در وعده‌ای که به مردم سیستان و بلوچستان به ویژه زاهدان داده بود گفت: در همین چند روز مردم از کنار مشعل گاز که عبور می‌کنند خوشحال می‌شوند زیرا می‌دانند با ورود گاز به زاهدان علاوه بر آنکه از بوی نفت‌سفید و دردسرهای کپسول گاز مایع خلاص می‌شوند، می‌توانند شاهد توسعه اقتصادی و ایجاد کارخانه‌ها و کارگاه‌هایی باشند که به دلیل نبود گاز هیچ‌وقت راه‌اندازی نشده بودند.

یکی از مهمترین صنایع فعال در زاهدان کارخانه سیمان زابل در مسیر زاهدان - زابل است. این کارخانه در نیمه نخست سال ۱۳۸۹ افتتاح شد. کارخانه سیمان به دلیل نبود گاز مجبور به استفاده از مازوت و سوخت‌های فسیلی برای تولید بود که در سال‌های اخیر به سبب حذف یارانه این نوع سوخت و همچنین هزینه بالای حمل و نقل مشکلات بسیاری را برای تولید کارخانه رقم زده بود.
این کارخانه دستکم ۵۰۰ شغل مستقیم ایجاد کرده است.

محمدامیر براهویی، دیگر عضو شورای شهر زاهدان نیز تأکید کرد: اولویت گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی است که این موضوع می‌تواند در تولید و اشتغال و همچنین رونق اقتصادی زاهدان و استان مؤثر باشد.

وی ضمن ابراز خرسندی از عمل دولت یازدهم به وعده‌اش افزود: ان‌شاالله در ادامه گاز به زابل خواهد رسید و قرار است مردم سراوان نیز از نعمت گاز برخوردار شوند.

۴۷۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610236
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.