معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری شیراز با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در بحث حمل و نقل ما امروز با دو مورد رو به رو هستیم یکی حضور مردم در خیابان ها قبل از عید برای خرید و آمادگی سال جدید و دیگری حضور چند میلیونی میهمانان نوروزی در تعطیلات سال جدید.
شمس اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در زمینه کاهش مشکلات ترافیکی در این ایام انجام دادیم جمع کردن پروژه های عمرانی در حال اجرا بود که با توجه به تعدد آن ها مشکلاتی را به ویژه در مرکز شهر شاهد بودیم و با تلاش های صورت گرفته تمامی مسیرها به ویژه مرکز شهر پاکسازی شد. کار پروژه های مربوط به قطار شهری نیز در سطح زمین به طور کامل به اتمام رسیده و میدان امام حسین (ع) نیز تا 25 اسفند به طور کامل بازگشایی و ساعت گل نیز که نوستالژی شیرازی هاست احیا می شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی امکانات شامل دوربین های کنترل و نظارت ترافیک و چراغ های قرمز میدان امام حسین (ع) نصب شده و این میدان به وضعیت گذشته خود باز می گردد.
شمس گفت: در خصوص نشست زمین در محور خیابان زند باریک در حال حاضر تردد خودروهای سبک در این مسیر آزاد است اما برای رعایت نکات ایمنی در این مسیر تا خرداد ماه تردد هر گونه خودروی سنگین شامل کامیون و اتوبوس ممنوع است.
وی تصریح کرد: ما از استحکام زمین این محل مطمئن هستیم اما نمی دانیم آب تا چه حد در لایه های زیرین زمین نفوذ کرده است و احتمال خطر نشست دوباره چقدر است.
شمس با اشاره به برخی فعالیت های این معاونت برای نوروز گفت: در یک ماه گذشته 120 دوربین جدید کنترل و نظارت به تعداد دوربین های سطح شهر افزوده شد که با این کار به ویژه در ورودی های شهر، در نوروز سال جدید به طور دقیق خودروهایی را که به شهر وارد و یا خارج می شوند شمارش می کنیم و تمام سعی خود را به کار بسته ایم تا حرکت میهمانان در خیابان های شهر روانسازی شده و با مشکلی مواجه نشوند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: البته از طریق تابلوهای تبلیغاتی و سایر موارد به تمامی مسافرینی که وارد شیراز می شوند اطلاع رسانی خواهیم کرد که کلیه معابر شیراز توسط دوربین های هوشمند کنترل می شود و مراقب دوربین های ثبت تخلف رانندگی باشند تا از شیراز جریمه سوغات نبرند.

 

۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610233
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.