به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار حسین معروفی امشب در همایش استانی "اصحاب عشق" در حسینیه "عاشقان ثارالله(ع)" زاهدان، با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال»، اظهار داشت: اینکه چرا رهبر معظم انقلاب نامی مشابه نام سال گذشته برای امسال انتخاب کردند و تاکیدات ایشان برای گزارش‌دهی اقدامات عملی مسئولان در حوزه اقتصاد مقاومتی در پایان سال 95، جای تامل دارد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: تولید و اشتغال که در نامگذاری امسال مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، همان ترجمه عملی اقدام و عمل و در حقیقت نام‌گذاری امسال مانند سال گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف حرکت رو به پیشرفتی دارد، گفت: امروز انقلاب به یاری خداوند و در سایه هدایت رهبر معظم انقلاب و به پشتوانه مردم در بسیاری از عرصه‌ها از جمله حوزه دفاعی به یک قدرت هوشمند تبدیل شده و ما امروز قدرت بازدارندگی بی‌نظیری داریم.

انسجام ملی ملت ایران در دنیا بی‌نظیر است

معروفی با اشاره به پیشرفت‌های متعدد کشور در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه علمی، پزشکی و هسته‌ای، خاطرنشان کرد: هرجا به توان داخلی تکیه کردیم و انسجام ملی را به نمایش گذاشتیم، به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌ایم.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به انسجام ملی فوق‌العاده و بی‌نظیر ملت ایران، تصریح کرد: مردم ما با هر سلیقه و طرز فکری که باشند، جایی که منافع ملی زیر سئوال برود یک صدا می‌شوند و گوش به فرمان رهبر خود زیر یک پرچم قرار می‌گیرند؛‌ که همه ما نمود عینی این سخن را در حوادث مربوط به فتنه سال 88 و حضور ملت با بصیرت در حماسه تاریخی 9 دی شاهد بودیم.

وی ادامه داد: این ویژگی وجه تمایز ملت ایران با همه ملت‌های جهان است و همین ویژگی سبب شد امام خمینی(ره) در توصیف ملت ایران بیان کنند که امت ما از امت رسول الله(ص) پیش‌ترند، ملت ایران در طول تاریخ پس از انقلاب نشان داده که هرگز با غفلت میانه ندارد و باید پس از این هم اینگونه باشد، چرا که در صورت غفلت ما حوادث کربلا تکرار می‌شود.

معروفی با بیان اینکه امروز هدف‌گذاری دشمنان نظام در عرصه اقتصادی و معیشت مردم متمرکز شده، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب که مانند یک دیده‌بان واقعی برای انقلاب عمل کرده و همواره با رهنمودهای خود جهان اسلام را هدایت می‌کنند، حدود 6 سال قبل تاکید کردند که دشمن حوزه اقتصاد ما را نشانه گرفته و باید در این زمینه هوشیار باشیم.

ما باید مصرف تولیدات ملی را بر خود واجب بدانیم

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان ادامه داد: اقتصاد مقاومتی نسخه شفابخشی است که از جانب رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور ارائه شده و در صورت توجه مناسب و اجرایی شدن می‌تواند کشور را از رکود نجات دهد و دشمنان ما را به زانو درآورد.

وی گفت: وقتی رهبر معظم انقلاب خطر موجود در حوزه اقتصاد را فریاد می‌زنند، همه نیروهای ارزشی و انقلابی به عنوان سربازان ایشان وظایفی را در ابعاد فردی، سازمانی و اجتماعی بر عهده داریم و در حوزه فردی همه ما باید استفاده از کالاهایی را که مشابه داخلی دارند بر خود واجب بدانیم.

معروفی ادامه داد: در حوزه سازمانی باید تمام تلاش خود را به‌کار بگیریم تا مصرف تولیدات داخلی و کمک به تولید کننده ایرانی به یک فرهنگ در همه سازمان‌ها تبدیل شود و در نهایت در عرصه اجتماعی وظیفه داریم خواسته رهبری در زمینه مصرف تولیدات ملی و حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج کنیم و در این راستا هر جا لازم بود امر و نهی کنیم.

حضور حداکثری در انتخابات برای ملت ایران آبروآفرین است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت حضور در عرصه انتخابات، اظهار داشت: آنچه رهبر ما همواره بر آن اصرار دارند، حضور حداکثری پای صندوق‌های رای است که به مهر تائیدی برای نظام معنا می‌شود و برای نظام و ملت ایران در دنیا آبروآفرین است، بنابراین همه ما وظیفه داریم جهت برگزاری انتخابات پرشور تلاش کنیم.

وی ادامه داد: هیچ جای دنیا مشارکتی مانند مشارکت ملت ایران را در عرصه انتخابات شاهد نبوده‌ایم؛ دشمنان ما از این موضوع هراس دارند، بنابراین همه تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو محقق نشود، در انتخابات سال 88 هم دشمنان همه توان خود را به‌کار گرفتند و اجازه ندادند شیرینی حضور بی‌نظیر ملت در انتخابات به کام آنها بنشیند.

معروفی تصریح کرد: نیروهای انقلابی باید در انتخابات فرد اصلح را از طریق مقایسه افراد با شاخص‌هایی که رهبر معظم انقلاب مشخص کرده‌اند، تشخیص دهند و به دیگر افراد هم در این زمینه کمک کنند، همه نیروهای انقلابی باید تلاش کنند تا مردم پس از یک حضور گسترده در انتخابات پیش رو، شیرینی این حضور را بچشند و از نتایج آن بهره‌مند شوند.

پیاده‌روی 20 میلیونی اربعین ثمره خون شهدا است

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیاده‌روی عظیم کربلا تا نجف، گفت: پیاده‌روی 20 میلیونی کربلا تا نجف حرکتی بسیار بزرگ و مهم است که در حقیقت می‌توان آن را ثمره خون شهدا و مجاهدت‌های امام و ملت دانست که در ایام اربعین مقابل چشم جهانیان نمود پیدا می‌کند.

معروفی با تاکید بر اینکه مردم سیستان و بلوچستان در زمینه پیاده‌روی اربعین وظایفی را بر عده دارند، گفت: رسالت نخست ما کمک به اعزام آبرومندانه زوار پاکستانی است که باید تلاش کنیم این عزیزان که با کمترین امکانات و تجهیزات و با تحمل مشقت‌های فراوان جهت زیارت اباعبدالله(ع) وارد خاک استان می‌شوند، به راحت‌ترین شکل ممکن مسیر سیستان و بلوچستان تا شلمچه را طی کنند و به زیارت امام حسین(ع) برسند.

وی افزود: کمک به ترویج اعزام مردم از دورن استان به این مراسم بزرگ رسالت دوم ما است و کمک به جمع‌آوری امکانات و توان همه مردم و اقشار در راستای تقویت این گردهمایی بزرگ معنوی رسالت سوم ما است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته 22 هزار و 408 نفر زائر از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند و پس از پذیرایی و تجدید قوا در استان، از طریق مرز شلمچه عازم پیاده‌روی بزرگ اربعین و زیارت امام حسین(ع) شدند که امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده و افزایش شور و شوق مردمی این جمعیت سال به سال افزایش پیدا کند.

معروفی خاطرنشان کرد: جبهه مردمی و فرهنگی نیروهای انقلاب و نیروهای بسیجی سال گذشته اقدام بزرگی را در پذیرایی از زائران پاکستانی میهمان در سیستان و بلوچستان رقم زدند و در این راستا حتی یک ریال از سپاه کمک نگرفتند و تمامی هزینه‌ها را از طریق خیران و به صورت شخصی و مردمی تامین کردند که این روند به یاری خداوند سال به سال بهتر می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 607782
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.