به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مجتبی خانجانی صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف که با حضور دستگاه‌های متولی در فرمانداری زاهدان برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام میلاد با سعادت حضرت علی(ع) اظهار داشت: 7 مسجد در زاهدان میزبان معتکفان و مومنانی هستند که قصد دارند با شرکت در این مراسم، روح خود را صیقل داده و در تطهیر خود بکوشند.   

فرماندار زاهدان ادامه داد: اعتکاف یکی از مراسم‌های محوری و مذهبی مسلمانان است و از آنجا که زاهدان یکی از شهرهای مذهبی کشور است می‌طلبد به نحوه بهتر برگزار شدن این مراسم پرفیض توجه ویژه‌ای شود.

وی با تاکید به این موضوع که مراسم اعتکاف در آستانه انتخابات برگزار می‌شود، تاکید کرد: اعتکاف یکی از مراسم‌های مذهبی و نورانی است و نباید وسیله‌ای برای سوءاستفاده برخی از کاندیدها شود، بنابراین مسئولان و متولیان برگزار کننده این مراسم تحت هر شرایطی نباید به هیچ مقامی در حوزه سیاست اجازه سوءاستفاده از این مراسم را بدهند.

خانجانی افزود: دستگاه‌های متولی این امر الهی باید جلوی ملاحظه سیاسی و انتخاباتی را در مراسم اعتکاف بگیرند و با تمام قدرت مانع از انجام برخی امور توسط افراد سودجو شوند. تدابیری اندیشیده شده تا یک اکیپ از اورژانس 115 در مسجد جامع مستقر شود و برای امدادرسانی به مساجد خواهران نیز در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

فرماندار زاهدان افزود: نیروهای انتظامی، راهور و آتشنشانی نیز در راستای برگزاری بهتر این مراسم باید در تمام این 3 روز به صورت آماده‌باش قرار گیرند.

وی ضمن تشکر از دستگاه‌های متولی استقبال از بهار گفت: خوشبختانه امسال با تدابیری که اندیشیده شد، رشد قابل توجهی در جذب گردشگر در شهرستان زاهدان داشتیم که این نشان از تغییر وضعیت این شهرستان از حالت امنیتی و انتظامی به اجتماعی است.

رئیس  تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان نیز در این جلسه اظهار داشت: امسال مسجد جامع با گنجایش 600 نفر برای برادران و مسجدهای "کوثر، حضرت زینب(س)، الزهرا(س) و امام صادق(ع)" نیز با ظرفیتی به ترتیب 250 نفر، 200 نفر، 400 و 180 نفر برای خواهران آماده پذیرش مومنان و معتکفان در ایام البیض هستند.

حجت‌السلام علی خیور ادامه داد: سال گذشته هزار و 830 نفر معتکف برای این مراسم ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 700 نفر به صورت رایگان یا نیمه رایگان نام نویسی کرده بودند. امسال نیز مانند سال‌های گذشته هزینه اعتکاف برای هر نفر 40 هزار تومان است اما افرادی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار نیستند می‌توانند به مسئول ثبت‌نام مسجاد مراجعه کنند و به صورت رایگان یا نیم بها برای حضور در این مراسم نام‌نویسی کنند.

وی افزود: مساجد "حسین ابن علی(ع) و حجت ابن الحسن(ع)" نیز از برادران معتکف به ترتیب به صورت رایگان و با مبلغ 15 هزار تومان برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام می‌کنند.

وی در مورد نحوه ثبت‌نام معتکفان گفت: معتکفان می‌توانند به 2 صورت اینترنتی و مراجعه به مساجد برای شرکت در این مراسم نام‌نویسی کنند. افرادی که قصد ثبت‌نام اینترنتی دارند می‌توانند تا 20 فروردین‌ماه به آدرس www.zahedan-tebyan.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 606419
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.