علی اوسط هاشمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نه به ریختن زباله را باید توصیه کرد اما خوشبختانه مردم خود آگاه بر این مطلب هستند و در این میان یک تعداد اندکی ممکن است کوتاهی کنند که قطعا باید به این مهم همه توجه داشته باشند که یک چوب کبریت نیز ریختن اش بر زمین تضیع حق خویش است.
وی با بیان اینکه حرکت ها و کارهای جمعی برای حفظ محیط زیست از ضروریات است گفت: هرکس به وسعت نفوذ و توان خود می تواند آگاهی و توجه را در جامعه عمق ببخشد و قطعا مورد تکریم و احترام خواهد بود.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روز طبیعت بهترین روز دورهمی است اظهار داشت: امروز به عنوان روز طبیعت فرصتی فراهم شده تا همه دست در دست اعضای خانواده و خویشان به صحرا روی می آورند تا پایان تعطیلات را با شکرگزاری از نعمت ها و پاسداشت ارزش ها که خداوند ارزانی داشته سپری کنند.
هاشمی بیان کرد: زمانی که طبیعت به این زیبایی و به وسعت حضور مردم در صحرا، دشت، کوه و کوهسارسفره گسترانیده است قطعا باید قدر این سفره سرسبز و زیبا را با شکر نعمت گرامی بداریم که خوشبختانه مردم شکرگزار و قدردان سرمایه های خود هستند.
وی ادامه داد: از آنجایی که طبیعت از آنِ همه انسان هاست و هر درخت می تواند در فضای زیست ما لطافت ببخشد پس باید بیابان و طبیعت را همچون خانه خود زیبا بنگریم و زیبا نگهبان باشیم و این نگهبانی وظیفه همه افراد است.
وی تصریح کرد: به یقین مردم این اصول و حقوق شهر زیستی و طبیعت گردی را با تکیه برآگاهی خویش پاس خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، پویش «نه به ریختن زباله در محیط زیست» از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رسانه حرفه ای با بیش از80 سال قدمت در عرصه خبری و اطلاع رسانی راه اندازی شده که با استقبال دوستداران محیط زیست و طبیعت رو به رو شده است.
ورزشکاران، هنرمندان، محققان و پژوهشگران، سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های اجرایی از این پویش استقبال کرده و به این حرکت ملی پیوستند.
ریختن پسماند مواد غذایی، پلاستیک و ظروف یکبار مصرف، یکی از معضلات حاد طبیعت گردی است و این رسانه خبری با راه اندازی پویش «نه به ریختن زباله در محیط زیست» در صدد ایجاد رفتارهای صحیح و مناسب در این زمینه و نهادینه کردن فرهنگ نریختن زیاله یا جمع آوری آن و نهایت رفع این معضل در کشور است.
باوجود برخی تلاشهای انجام گرفته توسط متولیان این حوزه وسازمانهای مردم نهاد متاسفانه هنوز شاهد این معضل در اغلب مناطق طبیعی و گردشگری اعم از جنگل ها، سواحل دریا، رودخانه و بوستان ها هستیم که این اقدام علاوه بر وارد کردن صدمات جبران ناپذیر به طبیعت، سلامتی ما را نیز به خطر انداخته است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.