رسول راشکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین 2 هزار و 137 نفر توسط نیروهای امدادی در سیستان و بلوچستان اسکان داده شدند.
وی ادامه داد: 100 تیم امدادی با 47 دستگاه آمبولانس در حال خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی هستند.
وی رها سازی 18 خودرو، بهره مندی 13 هزار و 763 نفر از ایستگاههای سلامت و 18 هزار و 606 نفر در فصای دوستدار کودک را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.
وی تاکید کرد: با اجرای این طرح 60 پایگاه ثابت و سیار شامل 37 پایگاه جاده ای، 17 پایگاه ستادی، پنج پایگاه ساحلی و یک پایگاه کوهستان امداد و نجات در جاده ها و نقاط حادثه خیز سیستان و بلوچستان مستقر هستند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی در جاده های ارتباطی استان تا 15 فروردین امسال ادامه دارد.
راشکی اظهار داشت: در مدت اجرای این طرح 31 مکان برای اسکان اضطراری مسافران و همچنین یک فروند بالگرد، 28 دستگاه آمبولانس، 18 دستگاه وانت، 16 دستگاه سواری، 13 خودروی نجات تخصصی برای امداد رسانی به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و 212 نفر امدادگر ماهر این جمعیت نیز روزانه به گردشگران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می کنند.
وی بیان کرد: ارائه کمک های اولیه، جستجو و نجات، انتقال مصدومان به مراکز درمانی، رها سازی مصدوم و اسکان اضطراری از جمله وظایف نیروهای هلال احمر در اجرای این طرح است.
وی تصریح کرد: در این طرح فعالیت های فرهنگی مختلفی از جمله برپایی ایستگاه نماز، ایستگاه نقاشی کودکان، توزیع بروشور راهنمای مسافران نوروزی و جعبه های آموزشی اجرا می شود.
وی افزود: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با شماره تلفن 112 در تمام ساعات شبانه روز و ایام تعطیل پاسخگوی سئوالات و درخواست های عموم مردم است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان های زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار و کنارک همه ساله در تعطیلات نوروزی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران هستند.
گستردگی محورهای ارتباطی این استان و فاصله زیاد شهرها از یکدیگر ایجاب می کند که نهادهای خدماتی و امدادی برای کمک رسانی احتمالی به مسافران و گردشگران در محورهای مختلف مستقر باشند.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.