به گزارش ایرنا محمداکبر چاکرزهی با تبریک جشن دانش آموختگی طلاب و فاضله های حوزه علمیه مدینه العلوم خاش و گرامی داشت 12 فروردین روز جمهوری اسلامی در جمع مردم در مسجد جامع الخلیل افزود: ریل گذاری ها و زیرساخت های لازم در سطح استان برای رسیدن به توسعه و ارتقاء شاخصهای خدمات در ابعاد گردشگری، کشاورزی، صنایع و معادن و اشتغال جوانان و غیره فراهم شده و ثمرات و نتیجه های خدمات را در حوزه های مختلف شاهد خواهیم بود.
فرماندار خاش ادامه داد: در سال جاری استان سیستان و بلوچستان از سوی استاندار بعنوان محور و مقصد گردشگری نام گذاری شده و مردم ایران به منطقه سفر می کنند و این فرصت مهمی برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری و اشتغال زایی و تولید و رشد اقتصادی خواهد بود.
وی ادامه داد: حضور پرشور و گسترده مهمانان نوروزی به استان و منطقه خاش و مهمان نوازی مردم منطقه نشان می دهد که سیستان و بلوچستان دارای غنای فرهنگی بالایی بوده و باید بتوانیم استان را به مردم ایران و دنیا معرفی کنیم.
وی اهمیت شرکت پرشور مردم در انتخابات و نیز برگزاری سالم و باشکوه انتخابات و صیانت از آرای مردم را از برنامه های شاخص دولت عنوان و بیان کرد: دور شدن از فضاهای تخریبی و نادیده گرفتن خدمات افراد و دولت از بد اخلاقی های بزرگی است که متاسفانه در این ایام پر رنگ دیده می شود.
چاکرزهی از مشارکت گسترده مردم خاش در زمینه ثبت نام شوراها تجلیل کرد و گفت: به یقین حضور و مشارکت عامه مردم در انتخابات شوراها نیز پرشور تر از گذشته خواهد بود.
فرماندار خاش تلاش برای کاهش دادن اختلافات و رفع مشکلات بین طوایف را از اقدامات بزرگ و موفقیت های ارزشمند دولت یاد کرد که با حمایتهای علما و بزرگان و معتمدان و اقشار مردم به دست آمده است.
وی حل و فصل 25 مورد اختلاف طایفه ای و سامان دادن به زندگی افراد زیادی از جامعه را کاری بزرگ برای دولت عنوان کرد که از این طریق آرامش و امید به جامعه تزریق شده است.
نماینده مردم شهرستان های خاش و میرجاوه و بخش های کورین و نصرت آباد زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک جشن دانش آموختگی طلاب و روز جمهوری اسلامی گفت: با خدای خودم عهد بسته ام در راه خدمت به مردم استان و خاش و تمام حوزه انتخابیه تمام تلاش خود را به کار بگیرم و بتوانم رسالتم را با موفقیت به پایان برسانم.
علی کرد افزود: در 38 سال از عمر انقلاب اسلامی نظام اسلامی کارهای ارزنده ای را برای مردم محروم و مرزدار استان انجام داده که جا دارد از خدمات ارزشمند امام راحل، رهبر معظم انقلاب و مسئولان خدمتگزار تقدیر کنیم اما به لحاظ عمق محرومیت برجای مانده از گذشته همچنان نیاز به کار و خدمت به شدت احساس می شود.
نماینده مردم حوزه انتخابیه خاش در مجلس با تشریح بخشی از فعالیتهای انجام شده، پیگیری برای مشکل آب رسانی و اجرای پروژه انتقال آب کارواندر به خاش را از برنامه های در دستور کار دولت برشمرد که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل و مدیر حوزه علمیه مدینه العلوم اهل سنت خاش از حضور گسترده و پرشور مهمانان در همایش و جشن با شکوه طلاب قدردانی کرد.
آیین ختم کتاب صحیح بخاری و جشن دانش آموختگی 45 طلبه و 73 فاضله و نیز ختم دوره 11 روزه ترجمه و تفسیر خلاصه القرآن فروردین 96 از عصر روز جمعه در مسجد جامع الخلیل تا ظهر روز شنبه با حضور گسترده علما و اقشار مختلف مردم خاش و استان و شهرهای کشور در مسجد جامع الخلیل برگزار شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.