به گزارش ایرنا نقاط شهری و روستایی خاش بعد از وقوع بارشهای زمستان 95 و روزهای نخستین امسال بسیار فرحبخش و شورانگیز شده است.
تفتان سربلند با قامت استوار خود و در دامن گرفتن روستاهای همجوار و نقاط دیدنی و تماشایی اوج جذابیت خود را به نمایش گذاشته است.
شکوفه دادن درختان سیاه ریشه مانند بادام و زردآلو و رویش انواع گیاهان دارویی تفتان را بسیار جلوه گر ساخته اند.
روستاهای اطراف شهر خاش و حاشیه تفتان مانند گرنچین، گزو، ترشاب، تنگ وجگ، توحیدآباد، سنگان، تمندان، نرون، کوته، کوشه، جم چین، گوهرکوه و چاه احمد، شوگه، جوژک، تلگزی، خان بی بی، شوراپ، اسپیتک، ایرندگان، دادکان، مارندگان و دهها نقطه دیگر از مدتها قبل پذیرای گردشگران و طبیعت گردان شده است.
وزش نسیم و بادهای بهاری، رقص گلها، نغمه مستانه و پرواز سرشار از شادی و شور پرندگان و پروانه ها در کنار بازی های کودکان و افراد بزرگسال در جنگل و دشت و صحراهای خاش موجی از نشاط و امید در جامعه ایجاد کرده است.
گردشگری و طبیعت گردی از ظرفیتهای بالقوه ای محسوب می شوند که در مباحث اشتغالزایی و عرضه محصولات و تولیدات بومی ارزش خود را بخوبی نشان می دهند.
وجود رودخانه ها، دره ها و تپه های دیدنی در کنار گونه های درختی و بوته های سرسبز و شاداب و کشاورزی فعال، نقاط روستایی را بعنوان یکی از قطبهای گردشگری، تفریحی و سیاحتی خاش مطرح ساخته و همه روزه شاهد حضور گروههای مختلف مردمی برای گذراندن اوقات فراغت و تفریح در محدوده این روستاها هستیم.
به گزارش ایرنا خاش با داشتن جاذبه های دیدنی فراوان مانند قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان، گل فشان پیرگل، رودخانه های زیبای کارواندر و ایرندگان و گزو و آثار متعدد و پرشماری طبیعی و تاریخی و داشتن مردم مهمان نواز و نوعدوست در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در شاهراه محور توسعه شرق کشور و نیز در مسیر رفت و برگشت زمینی مسافران به مقصد چابهار، ایرانشهر، زاهدان و سراوان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.