به گزارش ایرنا در سپیده دم 12 فروردین خورشید عشق به اسلام، قرآن و ولایت در بسترگاه فجر امید و آزادی پرتوافشانی کرد و خونی تازه در رگ های خشکیده جهان اسلام جاری و جانی دوباره بر پیکره اسلام بخشید و نوید بخش پگاه پیروزی و غلبه حق بر باطل گشت.
ملت ایران با تدبیر و دور اندیشی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در کمتر از 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 12 فروردین سال 1358 با 98.2 درصد رای آری به نظام جمهوری اسلامی ایران، بنیان حکومت بر پایه 2 اصل اساسی جمهوریت و اسلامیت شکل گرفت.
این روز مقدس سرآغاز حیات واقعی اسلام در عصر دنیامداران و دنیا پرستان است که از معنویت گسسته و سعادت خود را در پیروی از امیال و آروزهای حیوانی می دانند، در این روز بزرگ نظامی متولد شد که نور اسلام را پس از گذشت قرن ها نه تنها در ایران بلکه در جهان روشن کرد.
تشکیل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملی ایرانیان را بر سرنوشت خود تثبیت و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد بلکه امید را بعد از قرن ها رنج و درد در دل محرومان و مستضعفان جهان روشن کرد.
مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند و به این ترتیب با فریادهای خود اجماع قاطع را در مورد جمهوری اسلامی اعلام کرده بودند اما برای تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در روزهای دهم و یازدهم فروردین 58 با حضور در پای صندوقهای رای به حکومت جمهوری اسلامی رای قاطعی دادند.
مردم ایران اسلامی با رای بیش از 98 درصدی به جمهوری اسلامی و لبیک به ندای رهبر خود پایه های نظام اسلامی را تثبیت کردند و خواستار حاکمیت اسلام ناب و مترقی در حکومتی بر پایه مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خویش شدند.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.