به گزارش ایرنا به گفته کارشناسان اقتصادی حمایت از تولیدات داخلی سه ویژگی بارز جلوگیری از خروج ارز، رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را به همراه دارد.
همچنین برای رفع رکود نیز نیازمند حمایت از کالاهای ایرانی هستیم تا با نگاه به توانمندی ها و پتانسیل ها داخلی تبعات تحریم های اقتصادی دشمنان کارایی برای اقتصادمان نداشته باشد که این مهم بسیار مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
علاوه بر فرهنگ سازی در زمینه خرید کالای ایرانی برای رونق این بخش ضروری است تولید کنندگان با افزایش کیفیت خود زمینه ساز گرایش بیشتر افراد به این بخش شوند.

***راه اندازی کمپین کالای ایرانی اقدامی بسیار ارزشمند است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با تقدیر از خبرگزاری جمهوری اسلامی به سبب راه اندازی کمپین کالای ایرانی اظهار داشت: راه اندازی کمپین کالای ایرانی اقدامی بسیار ارزشمند است که جزو خواسته های مقام معظم رهبری است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: اصحاب قلم و رسانه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر مصرف کالاهای داخلی باید مبلغ و مروج این نوع کالاها در جامعه باشند تا فرهنگ عمومی به این سمت سوق پیدا کند.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند سعی بر این باشد کالاهای داخلی را تبلیغ کنیم؛ نه اینکه به کالای خارجی نیاز نداشته باشیم، ولی وقتی کالای داخلی داریم و کالای مشابه هم از خارج بیاید قطعا باید کالای داخلی خودمان را رونق دهیم و تبلیغ کنیم و همه رسانه ها باید این نوع نگاه را نسبت به کالای داخل کشور داشته باشند.
آیت الله سلیمانی افزود: همه رسانه ها باید مطالبه گر و مبلغ و مروج کالای داخلی باشند.
امام جمعه زاهدان گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «تا زمانی که کالای داخلی در کشور وجود دارد مردم ما از استفاده از کالاهای خارجی به منظور رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خودداری کنند» رسانه ها می توانند در این فرهنگ سازی بسیار نقش آفرین باشند.

***ایرانی بودنمان را با نگاه ایرانی به کالا و محصول ایرانی شکل دهیم
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در شرایطی که به تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی می اندیشیم ایرانی بودنمان را باید با نگاه ایرانی به کالا و محصول ایرانی شکل دهیم.
علی اوسط هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وقتی به پیشرفت های علمی در کشور و به درون زا بودن کالاها و ایجاد اشتغال برای جوانان فکر می کنیم تردیدی نباید داشته باشیم که محقق شدن این اهداف و خواسته ها تنها با مصرف کالای داخلی امکان پذیر می شود.
وی تصریح کرد: نقش آفرینی کارآفرینان در ایجاد اشتغال و رونق تولید و توسعه صنعت در گرو استفاده هموطنان از کالاها و محصولات ایرانی است.
وی با اشاره به اینکه اگر به دهه های چهل برگردیم از محصولات ژاپنی نام و نشانی در بازارهای بین المللی نبود افزود: ژاپنی ها اگر توانستند سهم قابل توجهی از بازار مصرف جهانی را به کالاهای خود معطوف کنند حاصل رویکرد ارج نهادن و مصرف کردن کالاهای داخلی خودشان بوده است.
وی بیان کرد: کیفیت و کمیت کالاها باید به مرحله ای برسد که نه تنها در داخل بلکه نگاه مشتریان خارج از کشور را به خودش معطوف کند و این مهم در گرو این است که هر چه نیاز داریم باید در جغرافیای خودمان جستجو کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شرط جلب توجه هر مشتری در هر نقطه از جهان به یک محصول، آنست که خود ارزش ملی محصول خودمان را محترم بشماریم.
هاشمی اظهار داشت: نگاه تولید کنندگان هم باید به حق خریدار یک نگاه ارزشمندی باشد به گونه ای که کرامت و حق مشتری کاملا خودنمایی کند.
وی ادامه داد: وقتی به این مرحله از بلوغ در عرصه تولید و عرضه و کرامت مشتری رسیدیم آنگاه در بازارهای جهانی سهم بیشتری خواهیم داشت.

***حمایت از تولید داخلی جلوگیری از قاچاق و بهبود فضای کسب و کار
سرپرست اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یکی از راهکارهای اصلی این سازمان بهبود فضای کسب و کار است.
محمدحسین اشرفی افزود: کاهش مشکلات حوزه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم و رونق اقتصادی از جمله مزایای حمایت از تولیدات داخلی است.
وی با تاکید بر فرهنگ سازی برای تمایل افراد به خرید کالاهای ایرانی گفت: تولید کنندگان کالاهای داخلی باید با تولید کالاهای با کیفیت و تبلیغات بهترین کالاهای خود زمینه ساز این فرهنگ سازی شوند.
وی بیان کرد: عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصداق بارز حمایت از تولیدکنندگان داخلی است.
سرپرست اداره‌ کل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از صلاحیت‌های تعزیرات حکومتی رسیدگی به پرونده‌های قاچاق کالا و ارز است که این خود نشان دهنده تلاش این نهاد در راستای حمایت از تولید داخل و تولید کننده بومی است.
وی افزود: همچنین علاوه بر این زمانی که با قاچاق کالا مبارزه شود اقتصاد داخل منظم ‌تر شده و متعاقب آن با برنامه‌ ریزی بهتری می‌ توان عمل کرد.
وی گفت: حمایت از تولید کننده داخلی موجب کاهش واردات کالا می‌ شود و هرچه واردات کالا کمتر شود خروج ارز کاهش یافته و سرمایه بیشتری وارد چرخه تولید ملی می‌ شود و این خود می‌ تواند در افزایش کیفیت و کمیت کالاهای تولیدی تاثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه مهمترین عنصر تاثیر گذار در قاچاق کالا وجود تقاضا در داخل کشور است گفت: اگر خانواده های ایرانی به‌ دنبال کالای خارجی به‌ ویژه قاچاق نباشد بدون شک قاچاقچی اقدام به ورود کالا نمی‌کند، پس در ریشه‌ کن کردن قاچاق کالا و حمایت از تولید داخل مهمترین عامل خود مردم هستند.
اشرفی گفت: در این مسیر جدیت دستگاه‌های نظارتی در مبارزه با کالای قاچاق و نحوه تولید کالا در داخل از لحاظ کیفیت و قیمت نهایی نیز مهم است و باید تولید کننده کالایی در شان شهروندان و با قیمت منصفانه عرضه کند.
وی ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان دانه‌ درشت دغدغه تعزیرات حکومتی است و در این راستا برنامه ‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته که نتایج مثبتی نیز در برداشته است.
وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش تعزیرات حکومتی در راستای بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید داخل و ایجاد فضای سالم اشتغال‌ زایی است.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.