صاحب گل صالحی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر این تعداد بازدید اقامت 14هزار و 701 نفر در شهرستان نیکشهر به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه شهرستان نیکشهر واقع در جنوب استان پهناور و ناشناخته سیستان وبلوچستان در سال 96 مقصد گردشگری ایرانیان خواهد بود، خاطرنشان کرد: نیکشهر همچون نگین سبزیست که در این ایام بهاری با مهربانی از هموطنان سرزمین اساطیری ایران زمین میزبانی می کند.
وی ادامه داد: این شهرستان با داشتن جاذبه های تاریخی، طبیعی و صنایع دستی بکر و ارزشمند یکی از مقاصد مهم وهدف گردشگری در نوروز 96 است که استقبال گسترده گردشگران داخلی وخارجی بیانگر این مدعاست.
فرماندار نیکشهر افزود: به منظور رفاه حال مسافران با پیش بینی حجم بالای میهمانان نوروزی امسال از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر برنامه ریزی لازم برای اسکان روزانه پنج هزار مسافر انجام شده است.
صالحی بیان کرد: این در حالیست که حجم گسترده‌ ای از مسافران میهمان خانه های مردم میهمان نواز شهرستان نیکشهر بوده و این آمار در فهرست اقامت کنندگان قرار نمی گیرند.
وی گفت: پیش بینی می شود با توجه به شروع نیمه دوم سفرهای نوروزی شاهد افزایش ورود مسافران در این شهرستان خواهیم بود.
وی تصریح کرد: نیکشهر در مسیر شهرستان های ساحلی چابهار و کنارک واقع شده است و مسافران می توانند از مناظر طبیعی و بکر این شهرستان نهایت بهره را ببرند.
به گزارش ایرنا، شهرستان نیکشهر واقع در قلب بلوچستان، برخلاف تصور برخی از هموطنان منطقه ای خشک و کویری نیست بلکه با داشتن جاذبه های طبیعی متنوع به ویژه در فصل بهار همراه با تولد دوباره طبیعت، پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.
آب و هوای شهرستان نیکشهر در تابستان گرم و خشک و در زمستان معتدل است، بادهای باران آور موسمی در فصل تابستان و بادهای باران آور غربی در فصل زمستان در این منطقه موجب بارش های پراکنده می شود.
این شهرستان که در قدیم گِه نام داشته به معنی گهتر و بهتر در زمان پهلوی سال 1320 به نیکشهر تغییر نام پیدا کرده است.
شهرستان نیکشهر با آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه های طبیعی مانند باغات میوه های گرمسیری، نخلستان های بزرگ، شالیزارهای وسیع، آبشارهای متعدد، چشمه های آبگرم، حیات وحش با گونه های نادر جانوری و گیاهی یکی از مناطق بسیار زیبا در سیستان و بلوچستان است.
تنگ سرحه، آبشار شالمال، منطقه گرگان، روستای شگیم، بلپیر، چشمه های آب گرم شیرآباد، آهوران، نکهچ، آبشارهای زیبای گلیک، گواتامیچ و اوگینک در بخش لاشار همگی گوشه ای از جلوه های خدادادی شهرستان نیکشهر است.
نیکشهر علاوه بر آثار تاریخی حائز اهمیت با داشتن جاذبه های طبیعی فراوان نظیر نخلستان های قدیمی، میوه های گرمسیری، شالیزارهای برنج، چشمه های آبگرم و آبشارهای طبیعی به عنوان یکی از قطب های ویژه گردشگری در سطح استان پر جاذبه سیستان و بلوچستان به حساب می آید و چشمه های آب گرم منطقه به سبب داشتن املاح معدنی، خواص طبی و شفا بخش برای برخی بیماری ها، همواره پذیرای گردشگران بسیاری است.
روستاهای شگیم، نکهچ، کهورکان، گرگان، هیچان، بلپیر، بنت، شالمال، تنگه سرحه و غیره از جمله مهمترین مناطق گردشگری شهرستان نیکشهر محسوب می شوند.
شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش (بنت، لاشار، آهوران و مرکزی) و 141 هزار و 894 نفر جمعیت در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.