نبی بخش داوودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رودخانه از به هم پیوستن شمار زیادی از سرشاخه های فرعی سه رودخانه کارواندر، مرنتاک و ایرندگان تشکیل می شود که همانند تابلویی زیبا طبیعت بکر منطقه را به تصویر کشیده است.
وی بیان کرد: رودخانه دامن در 25 کیلومتری شمال شهر ایرانشهر و در حاشیه جاده ترانزیتی چابهار - زاهدان قرار گرفته که با چشم اندازها و جاذبه های زیبا و منحصربه فرد مکانی دیدنی برای گردشگران و مسافران شده است.
فرماندار ایرانشهر گفت: این رودخانه در تمام فصول سال آب دارد و ضمن تغذیه سفره های زیر زمینی و تامین آب آشامیدنی و کشاورزی منطقه، موقعیت های بسیار زیبایی را در کنار درختان و نخلستان های اطراف شهرستان ایرانشهر خلق کرده است.
وی اضافه کرد: وجود نخل های سر به فلک کشیده، رشته کوه های به هم پیوسته و منازل خشتی و سنگی کنار رودخانه دامن و باغ ها و مزارع سرسبز چشم هر رهگذری را به خود جلب می کند و مسافران مسیر ایرانشهر - خاش با دیدن این منظره زیبا و سرسبز، برای لحظاتی خشکی کویر را به فراموشی می سپارند.
داوودی افزود: بارندگی های اواخر سال گذشته و امسال موجب بالا رفتن سطح آب این رودخانه شده است.
وی افزود: شهرستان ایرانشهر با داشتن منابع آبی گوارا و با کیفیت یکی از پر آب ترین شهرهای سیستان و بلوچستان است.
وی گفت: این شهرستان به سبب داشتن آب و هوای مطلوب و بهاری این روزها میزبان گردشگران و مسافران زیادی است.
به گزارش ایرنا رودخانه دامن و نخلستان های روستای دامن به همراه باغ ها و مزارع سرسبز منطقه همه روزه میزبان شمار زیادی از مسافران نوروزی است که برای لذت بردن از طبیعت بکر منطقه و رفع خستگی و تجدید قوا ساعاتی را در کنار این رودخانه زیبا سپری می کنند.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در مسیر راه ترانزیتی چابهار- زاهدان واقع شده است.
7314**6081 خبرنگار: محمد هادی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.